BasBQ
Beef en Steak

Whiskip

 

Fredot

Sprokkelaar
Berichten
45
Van de week een pak borrelpootjes mee genomen bij de Sligro om op zaterdag weer eens Whiskip te maken.
Ik had ze willen roken op de kamado, maar omdat de dag ervoor mijn vilt in de fik was gevlogen bij het maken van pizza
ging dat even niet door. Dan maar op een andere manier proberen. Gelukkig zijn er alternatieven.


De ranch kettle maar eens tevoorschijn gehaald

Lekker veel ruimte voor de kippies en wat andere dingen later.
Starter met briketten er in gekieperd en zuurstof kniipen. Door het formaat van de Q temperatuur mooi op 120 graden in het begin
Gelijk de kippies met wat whisky rookhout er op.



Ondertussen de ingredienten voor de whiskip saus bij elkaar gezocht en gemengd



150ml whisky
150ml soya saus
150gr bruine basterdsuiker
20ml worshester saus
beetje paprikapoeder

Na een half uurtje roken de kippetjes in een schaal met de saus gedaan en terug op de Q. De temperatuur is opgelopen naar
175 C en de saus begint lekker te in te koken.


Schaal 5 minuten boven het vuur voor snel resultaat. Daarna niet meer.

Na een minuut of 40 begint de saus wat dikker te worden en nu is het opletten geblazen. Als je de saus te lang laat koken
verbrand de suiker en dat is niet goed. De saus moet lekker dik zijn en aan de kippetjes kleven.

Onderussen nog wat paprika grillen.



En ik vond ook nog wat ribjes.



En nu snel aanvallen.


De saus is mooi donker en lekker kleverig geworden


Schaaltje patat erbij

Al met al weer lekker, en teveel, gegeten.
 
Dat ziet er allemaal smakelijk uit. Ik begrijp best dat je dan eigenlijk iets teveel eet!

Edit: maar het is ook best veel voor 1 persoon  :))
 
Nog dezelfde fles whisky? Weet je dat je dat spul ook kan drinken?  :-/
 
Nee Sander. Is al weer een nieuwe. :D en is inderdaad heel lekker om zo te drinken in al zijn vari?teiten.
 
Yummie!! :D
 
Sander72 zei:
Weet je dat je dat spul ook kan drinken?  :-/

Dat is een denkfout die je wel vaker tegenkomt bij mensen die een fles Johnny walker zien :)
(alhoewel black label nog best te doen is)

 
ziet eruit als heerlijke kip  :)
 
WoW en wat KICKE die ranchketel
 
Lijkt me lekker.

Hoe zou het zijn als je de kip eerst een paar weken wiskey laat drinken en dan op de bbq leggen 8-} 8-}
Heb je in ieder geval mooie grote levertjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan