BasBQ
Beef en Steak

WGA-GAS, hoe houd je een gas bbq gemakkelijk schoon?

 
 
 

stichting lekker dier

Sprokkelaar
Berichten
34
Beste mensen,

Misschien kennen jullie dit fenomeen:
je gaat op zomervakantie naar een camping in Frankrijk en 1 van de eerste dingen die je op de gemiddelde camping in Frankrijk niet mag doen is BBQ-en met een briketten / houtskool BBQ.

Als alternatief voor dit probleem, heb ik dit jaar een Weber Go Anywhere Gas aangeschaft. Op zich een prima BBQ, net als de gewone WGA echter heb ik toch een paar flinke nadelen ervaren met de gasvariant van de WGA:

54641EB3-91D2-44EF-89C7-E10720A73689_zpsnwuxndov.jpg


Een van de belangrijkste nadelen is het schoonmaken van de ge-emailleerde grilplaat. in het begin van de vakantie was ik letterlijk een aantal dagen bezig om die plaat weer schoon te krijgen....
wat later in die vakantie had ik een workaround verzonnen die niet geheel veilig is, namelijk aluminiumfolie om de grilplaat doen. vervolgens met een vork de aluminiumfolie doorprikken op de plekken waar de gaten zich bevinden in de ge-emailleerde grilplaat. dit had als effect dat het schoonmaken een stuk minder vervelend werd.

Maar toch, hebben jullie suggesties of betere opties? ik zie ze graag.

 
Hem niet gebruiken?




Sorry, heel flauw. :)

Ik laat mijn roosters in een lekbak weken en dat scheelt me veel schrob-tijd,.. wellicht dat je iets van een emmer bij hebt waar die in kan?
 
hahhahaha, leuke reacties, maar toch...geen alternatieven tot nu toe op mijn methode met de aluminiumfolie...
tja, je wil toch bbq-en, ook al is dat op een camping...............
 
Heb je hem al geprobeerd schoon te maken wanneer ie nog warm is?
Wellicht dat het dan makkelijker gaat.
 
Debrasseren

Dat is dan meteen het woord vd dag  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan