Beef en Steak

werkbladhoogte buitenkeuken

dutchlincoln

Tondelzoeker
Goedendag,
Ik ga een buitenkeuken maken, maar ik hik een beetje tegen de hoogte van het werkblad.
Ik heb een glasdeurkoelkast gekocht van 85cm.
Onder en bovenligger worden van 4cm vierkante koker, dus 8cm erbij. Werkblad is 38mm.
Dan kom ik zonder pootjes/wieltjes uit op een hoogte van 85+4+4+4=97cm.
Reken er 5cm poot bij, zit ik aan 102cm werkhoogte.

Kan dat nog, of wordt dat echt te hoog?

Hoe groot ben je zelf?
Ik ben 1,8 m, keukenblad is 92 CM.
Dat vind ik te laag tijdens de afwas, deeg kneden is dan weer wel ok.
Mijn BBQ tafel heeft een hoogte van 98 CM, voelt nooit te hoog.
Aan de BBQ tafel wordt dan ook weinig gewerkt.
Alle snij en andere voorbereiding gebeurt binnen in de keuken.

Ik ben zelf 178cm, dus dat valt erg mee naar nederlandse begrippen.
Mijn keuken is 93cm hoog.

Het is juist de bedoeling om zoveel mogelijk buiten te gaan doen. Nu loop ik steeds met stukken rauw en gebakken vlees heen en weer, sta ik alles in de keuken te maken, terwijl ik dat het liefst buiten zou doen.
Wat doe ik daar(binnenkort): Spareribs ontvellen, marineren, sateh rijgen, vlees presenteren/snijden, moinkballs maken, binnenkort wil ik ook aan de pizza gaan starten, etcetera. Dus eigenlijk het hele keukenwerk...
Ik wil er ook een inductieplaatje inbouwen om de eventuele sausjes te verhitten enzo, maar dat kan ook een losse plaat zijn.

Mijn grootste struikelblok is dat die koelkasten allemaal 85cm hoog zijn.. (ja ik kan hem in de overkapping neer gaan zetten, maar daar staat nu een hotelkoelkastje en daar wil ik nou juist vanaf. Daar moet tzt een dry ager komen te staan... :) ) (ik heb hem vandaag gehaald trouwens; een Gamco flessenkoeler met glasdeur.. De MG2/150RG )

85cm, 4cm koker er onder en boven is al 93, werkblad 4 erbij is 97 en dan de wielen. Die zijn 8cm, maar die zou ik in het kokerwerk kunnen laten vallen zodat ze 4cm hoger zitten... Dan kom je dus op 101 met heel veel moeite.

Minder fraai alternatief is smallere kokers, maar die zijn minder sterk, 20x40mm ofzo, dat zou al 4cm schelen (maar dan kunnen de wielen er maar 2cm in vallen ipv 4, dus absoluut gezien scheelt het 2cm.

Wat nog zou kunnen is om de 4cm koker te onderbreken bij de koelkast, en dat stuk uit te voeren in 20x40 plat er onder, dan zakt de koelkast 4cm naar beneden. Niet zo mooi...

Voordat jullie er over gaan beginnen: hoge hakken is geen optie... 😂

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan