BasBQ
Beef en Steak

Welke Weber?

  • Onderwerp starter Petrolhead Tom
  • Startdatum
P

Petrolhead Tom

Gast
Ik heb op dit moment een Weber 47cm one touch. Ik merk toch dat dit te klein is en dat de Weber een paar opties mist die ik graag zou hebben. Zo vind ik een thermometer in het deksel een leuke gimmick en zijn de opklapbare zijkanten van het rooster een must voor pulled pork.

In de toekomst lijkt het me ook leuk om te experimenteren met een Smokenator dus is een 57 cm een logische opvolger. Een Egg in welke vorm dan ook is op dit moment totaal niet aan mij besteed omdat ik best wel een Weber fanboy ben en ik de traditionele kettle gewoon gaaf vind.

Het wordt dus een 57 cm maar welke? Is het aan te raden een gewone Weber one Touch 57cm premium aan te schaffen of een Master Touch GBS? Ik heb een bon van 20% korting van de Intratuin en dat maakt dat het prijsverschil tussen de Master Touch en de GBS nog maar zo'n 40 euro bedraagt. Tevens ben ik best wel weg van de Warm Grey kleur.

Wat zouden jullie doen? Of zie ik iets over het hoofd? Het deel van de Smokenator kan ook zomaar vergeten worden en ingevuld worden door een Smokey Joe en een Mini WSM mod.  8)
 
Hoe dan ook het advies om je niet te veel te verkijken op een thermometer in de deksel. Dit is inderdaad een gadget...meer niet. Want in de praktijk heb je hier doorgaans niets aan omdat de afwijking veel te groot is om er iets mee te kunnen.

Digitale rooster thermometers zijn daarentegen veel betrouwbaarder en in een aantal gevallen dubbel uitgevoerd zodat tevens de kerntemperatuur van het vlees wordt gemeten.
 
Ik zou er 1 nemen met thermometer en een aspan.
En ik zou eens kijken op MP,kan aardig schelen.
 
Qua BBQ mogelijkheden zijn er tussen die twee weinig verschillen, maar wat wel mooi is aan de Master Touch is de deksel houder, al kun je die ook wel op een OTP vinden als je goed zoekt (ik heb er een  ;) ). Het GBS systeem heb ik zo m'n twijfels over of dat de meerprijs wel waard is, al is 40 euren nou ook weer niet een echte spelbreker.

Hou er wel rekening mee dat er veel klachten zijn over de duurzaamheid van de kleurtjes, het schijnen gewoon overgespoten zwart ge?mailleerde ketels te zijn, dus de kleurlaag zelf is geen emaille.
 
Oja, nog een tip: Laat je op een goede borstel na geen Weber accessoires aanpraten door zo'n gladde verkoper die alleen aan z'n commissie denkt omdat daar lekker veel marge op zit. Spullen uit een degelijk kookwinkel (of zelfs bij de Gamma, Ikea of de Action vandaan) voldoen meestal veel beter voor een veel lagere prijs.
 
Ik heb zelf de mastertouch en dat is eenprima Q. zoals teddo aangeeft is de thermometer in het deksel niet heel acuraat en is het raadzaam om iig de fantast van ikea aan te schaffen. Als ik alles opnieuw zou moeten doen zou ik waarschijnlijk zelf voor de WSM gaan maar zoals gezegd ik ben erg tevreden over de mastertouch. Succes!
 
Dat zijn goede tips! Daar ga ik zeker over nadenken. Bedankt!
 
De commentaren op de thermometer in het deksel volg ik toch niet hoor.
Ik vertrouw eigenlijk altijd op de thermometer in mijn OTG, WSM en BGE. Nog nooit bedrogen uitgekomen!
Verder is vooral een dekselhouder en aspan aangewezen vind ik.
 
Ik zou voor de GBS gaan, en dan vooral voor de dekselhouder

@drossie: die ingebouwde thermometer klopt voor geen meter

Zo'n thermometer vind ik zeker een meerwaarde, omdat je in ??n oogopslag kunt zien of je temperatuur stabiel blijft of niet. Maar je moet wel de beperkingen kennen en als je echt wil weten hoe heet het is op het rooster moet je er een extra meter bij halen.
 
ChrisMaes zei:
@drossie: die ingebouwde thermometer klopt voor geen meter

Zo'n thermometer vind ik zeker een meerwaarde, omdat je in ??n oogopslag kunt zien of je temperatuur stabiel blijft of niet. Maar je moet wel de beperkingen kennen en als je echt wil weten hoe heet het is op het rooster moet je er een extra meter bij halen.

20?C is niet weinig, maar op zich ook niet erg natuurlijk. Voor de meeste, zoniet alle, is het volgens mij niet erg of je nu een temperatuur van 180?C dan wel 200?C aanhoudt. Voor L&S is 120?C of 100?C volgens mij ook niet zo'n drama. Maar dat een roosterthermometer preciezer zou zijn, zal wellicht wel kloppen.

@Petrolhead: ik heb een Weber One Touch Deluxe te koop staan. Heeft een aspan, dekselhouder, zijtafeltjes en een zeer stabiel onderstel. Gloednieuw!
 
Ik heb zelf van het weekend de mastertouch GBS 57 gekocht, ben bijzonder onder de indruk van deze mooi bbq.
Als je een bon hebt van de intratuin zou ik ook eens naar die aanbieding van hun kijken, ze hebben daar nu de one touch premium 57 voor 179 euro, dus dat is een mooie prijsje, vooral als daar dan ook nog eens die 20% vanaf gaat..
 
ChrisMaes zei:
Ik zou voor de GBS gaan, en dan vooral voor de dekselhouder

Zo'n thermometer vind ik zeker een meerwaarde, omdat je in ??n oogopslag kunt zien of je temperatuur stabiel blijft of niet. Maar je moet wel de beperkingen kennen en als je echt wil weten hoe heet het is op het rooster moet je er een extra meter bij halen.

Chrismaes +1
 
roeliepoelie zei:
Ik heb zelf van het weekend de mastertouch GBS 57 gekocht, ben bijzonder onder de indruk van deze mooi bbq.
Als je een bon hebt van de intratuin zou ik ook eens naar die aanbieding van hun kijken, ze hebben daar nu de one touch premium 57 voor 179 euro, dus dat is een mooie prijsje, vooral als daar dan ook nog eens die 20% vanaf gaat..

Die bon is uiteraard niet in combinatie met andere aanbiedingen.
 
foto's heb ik nog niet maar het is een one touch premium met GBS systeem en Sear Grate en Weber tang, vleesvork en spatel geworden. Voor een bijzonder mooie prijs. Daarnaast nog een fles BBQ saus van sweet billy rays meegenomen en twee zakken Weber Briketten omdat de rest van de briketten die ik hier in de buurt kan kopen ruk zijn.

Ik kan dus even vooruit. :D
 
Petrolhead Tom zei:
...en twee zakken Weber Briketten omdat de rest van de briketten die ik hier in de buurt kan kopen ruk zijn.

De briketten van Weber zijn helaas net zo ruk maar wel een stuk duurder. Heb je ook een starter gekocht, of had je die al?
 
Die had ik al. De Weber Briketten zijn mij de vorige keer wel goed bevallen.
 
Gefeliciteerd met je aankoop!!

Veel plezier ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan