BasBQ
Beef en Steak

Welke rotisserie past op een oude Bastard Large van voor 2019

GoldWing

Tondelzoeker
Berichten
8
beste forumleden, ik weet niet of mijn vraag hier op de juist plaats staat, omdat ik nieuw ben, schiet me daarvoor niet direct af aub. Beetje help zou welkom zijn.
Mijn "probleemke" schetsen. Ik heb een Bastard large type van voor 2019 met de gietijzeren margrietschijf boven.
Nu na allerhande avonturen op de kamado, wil ik graag een rotisserie voor op deze kamado.
Na veel inlezen, te rade gaan bij verkopers, internetgoeroes , websites , vind ik vooral maar verwarring.
Bij de bastard zelf reageren ze niet echt op vragen.
Nu blijkt de rotisserie van de bastard zelf niet te passen op oudere moddelen van de bastard.
van de aftermarket merken zoals LetsQ en spit on fire en dergelijke, weet men ook niet echt duidelijk te vertellen wel type hier zou passen? Nu is er de diameter..., maar ook het aansluiten van t deksel van de dome op de rotiserie.
Kan iemand hier aub wat nuttige tips geven of me op de goed weg zetten .
de binnendiameter van de onderste buitenschil van de kamado is 51,5 cm en de buitenkant meet daar 57 cm, ik heb een infinity gasket geplaatst als dichting.
 
Carson rodizio past overal op
 
Ik heb ook een ‘oude’ Bastard met infinity gasket erop gezet. Ik heb het spit van LetzQ en die past prima! Goed spit, doet wat ie moet doen. Halen dus!
 
Ik heb ook een ‘oude’ Bastard met infinity gasket erop gezet. Ik heb het spit van LetzQ en die past prima! Goed spit, doet wat ie moet doen. Halen dus!

Welke van LetzQ heb jij dan ? want die hebben best wel wat verschillende
bedankt voor de reacties trouwens
 
De large. En ook een Bastard Large.
Daarbij heb je nog verschillende ‘opzetstukjes’ voor aan het spit zoals baskets, klemmen, spiezen etc. Dat heb ik allemaal niet. Bij de standaardversie zit gewoon wat je nodig hebt om een stuk vlees goed aan het spit te bevestigen.
 
Als ik de large van LetzQ opzoek dan is die maar 18" , wat neer komt op iets van 46 cm en de maat groter is dan al direct 24" ongeveer 61 cm, terwijl mijn buitenmaat 57 is en de binnemaat 51,5
Bij de maten op foto moet je nog wel rekening houden met kleine overlap van de infinity gasket, die komt iets breder dan de echte dikte van de bbq

binnenkant.jpg


buitenkant.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan