BasBQ
Beef en Steak

Welke barbeque

Leekje

Tondelzoeker
Berichten
8
Hallo iedereen,

Nu we onze kolen barbeque niet meer kunnen gebruiken waar we wonen(appartement) en gas idem dito zijn we gaan kijken naar een electrische variant en we hebben 3 opties op het oog.

Weber Q1400 https://www.weber.com/NL/nl/barbecu.../weber-q-1400-electric-barbecue/52020853.html

Weber Pulse 1000

Weber Lumin

Hebben jullie misschien ervaringen met deze varianten? Over de Lumin vinden we weinig reviews over terug of waarin ze deze vergelijken met de pulse, deze zitten rond het zelfde prijs pijl op internet. De Q1400 is een stuk lager geprijsd.



Bedankt alvast voor het delen van jullie ervaringen of tips mbt deze 3 opties.

Groetjes Ralf
 
Welke je ook doet , een gietijzeren rooster is het beste bij een elektrische Q omdat het warmte element aan en uit gaat blijft de rooster meer stabiel in temperatuur.
Heb zelf weber q1200.
 
Dat je niet veel vindt over de Lumin is omdat hij pas sinds kort op de markt is.

Ik weet van de Pulse dat er het eea aan problemen waren met ophopend vet onderin. De Lumin is wel grappig omdat je ook ermee kunt stomen.
 
Dat je niet veel vindt over de Lumin is omdat hij pas sinds kort op de markt is.

Ik weet van de Pulse dat er het eea aan problemen waren met ophopend vet onderin. De Lumin is wel grappig omdat je ook ermee kunt stomen.
Oh dat wist ik niet dat verklaart het zeker . Las ook dat ze een rook functie hebben bij de Lumin, al vraag ik me af in hoeverre deze werkt.
Hopelijk dat mensen hem echt gaan reviewen.
Ik weet dat veel mensen electrisch een no go vinden maar ja roeien met de riemen die je hebt🤗
 
Laatst bewerkt:
Is dit iets?
 
Is dit iets?
Ik neem aan dat als kolen en gas niet mogen, een pellet BBQ ook niet mag...

Persoonlijk zou ik bij gebrek aan kolen gewoon de kookplaat en/of oven gebruiken om mijn eten te bereiden, of beter: een draagbare BBQ halen en lekker in het park gaan zitten.
 
Ik neem aan dat als kolen en gas niet mogen, een pellet BBQ ook niet mag...

Persoonlijk zou ik bij gebrek aan kolen gewoon de kookplaat en/of oven gebruiken om mijn eten te bereiden, of beter: een draagbare BBQ halen en lekker in het park gaan zitten.
In het park, helaas hebben we die niet echt, behalve 1 kleine plek maar daar mag je niet bbquen.

Overigens en dit is niet naar jou persoonlijk maar meer algemeen. Sommigen kijken alleen naar kolen en zijn geen voorstander van non kolen en dat mag maar ik hoopte dit soort reacties toch niet te krijgen omdat ze voor mij niets toevoegen. En die discussie wil ik hier ook niet krijgen, vaak ontaard dat in een spiraal discussie zonder einde waar niemand wat aan heeft.

dus mensen , als je daadwerkelijke ervaringen over de 3 types kan delen shoot 🤗.
 
Speciaal voor de rookfunctie hoef je die lumin natuurlijk niet te kopen. Een smokebox (of aluminiumfolie pakketje) met wat houtsnippers rookt ook wel op een andere warmtebron dan kolen. Als je maar een deksel hebt. De stoomfunctie ziet er wel erg leuk uit moet ik zeggen :) weer eens wat anders.

Met aankoopadvies kan ik je verder niet helpen, want ik ken ze verder niet, maar succes met je keuze.
 
In het park, helaas hebben we die niet echt, behalve 1 kleine plek maar daar mag je niet bbquen.

Overigens en dit is niet naar jou persoonlijk maar meer algemeen. Sommigen kijken alleen naar kolen en zijn geen voorstander van non kolen en dat mag maar ik hoopte dit soort reacties toch niet te krijgen omdat ze voor mij niets toevoegen. En die discussie wil ik hier ook niet krijgen, vaak ontaard dat in een spiraal discussie zonder einde waar niemand wat aan heeft.

dus mensen , als je daadwerkelijke ervaringen over de 3 types kan delen shoot 🤗.
Fair enough, ik zal er verder niet op doorgaan en je mag deze ook rustig negeren als het afleidt. Mijn opmerking was echter wél serieus bedoeld. Want ik zie namelijk niet echt in welk opzicht een elektrische BBQ anders is dan een grillpan op je kookplaat en/of een elektrische oven. Tenzij het gaat om de gezelligheidsfactor, dat je op je balkon met andere mensen samen wat kan bakken en eten? Dat zou nog kunnen natuurlijk.
 
Fair enough, ik zal er verder niet op doorgaan en je mag deze ook rustig negeren als het afleidt. Mijn opmerking was echter wél serieus bedoeld. Want ik zie namelijk niet echt in welk opzicht een elektrische BBQ anders is dan een grillpan op je kookplaat en/of een elektrische oven. Tenzij het gaat om de gezelligheidsfactor, dat je op je balkon met andere mensen samen wat kan bakken en eten? Dat zou nog kunnen natuurlijk.
Zit wel degelijk verschil in , natuurlijk de grilstrepen en doordat je vetten/vocht op het element vallen ontstaat er rook die toch een bbq smaak afgeeft. En zelfs een rookplankje wil .
Tuurlijk ben ik een voorstander voor kool maar als het niet anders kan kun je hier best mee uit de voeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan