Beef en Steak

Welke barbecue aanschaffen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tuinieren
  • Startdatum Startdatum
T

tuinieren

Gast
Dag mensen,

Ik ben nieuw op de forum en zal me even kort voorstellen, Pieter Smith is de naam en ben een echte bbq liefhebber. Momenteel zit ik te twijfelen tussen een gasbarbecue of een elektrische barbecue.  Graag jullie mening naar een voorkeur en jullie ervaringen. Ik heb een gas barbecue op het oog en ben van plan om die aan te schaffen bij barbecue-experts.nl. Iemand al ervaringen met deze shop? http://www.barbecue-experts.nl/gasbarbecues

Groetjes, Pieter

Wat is de reden dat je alleen op gas of elektrisch wil barbecue?n? Ik zou kiezen voor gas maar dat is puur mijn gevoel, bij elektrisch heb ik meer het gevoel van een veredeld gourmetstel.

Met barbecue-experts geen ervaring. De keuze wat merken betreft is vrij beperkt.

Hoi Pieter,
Ik zou sowieso voor een gerenommeerd merk gaan. Deze beschikken altijd over reserve onderdelen en verschillende accessoires. Qua gas, elektrisch, of houtskool, de meeste forumleden stoken op houtskool en/of briketten dus in deze hoek zal je de meeste "ervarings deskundigen" vinden, Gas en elektrisch zijn makkelijk maar kennen meer onderdelen en zijn soms wat lastiger in schoon- maken en/of houden. Qua budget is er erg veel variatie, van Chinese bouwmarkt kwaliteit (lees paar tientjes) tot Keramsche BBQQ's (lees paar honderd tot ruim over de duizend euro)
Koop iig iets waar je mee vooruit kan, beter 100 euro meer besteden dan later spijt krijgen en dan alsnog die betere BBQ aanschaffen. Ik heb geen ervaring met de genoemde site maar gezien het aanbod ken ik wel een paar betere.

Hartstikke bedankt voor de antwoorden. De reden dat ik een gas/elektrische bbq wil is omdat ik een balkon heb en kolen dan niet ideaal zijn.

Leg eens uit waarom kolen niet kunnen op jouw balkon? Mag het van de VvE niet?

Dominique zei:
Leg eens uit waarom kolen niet kunnen op jouw balkon? Mag het van de VvE niet?

Als het van de VvE niet mag, kijk dan ook goed of je ?berhaupt op gas mag barbecue?n. Is elektrisch het enige alternatief dan heeft Weber een aantal elektrische Q varianten, die er overigens ook op gas zijn.

Hoi Pieter, welkom hier!

Heel hautain gezegd is een electrische BBQ geen bbq maar een grillplaat. Als ik dus tussen die twee zou moeten kiezen zou ik voor gas gaan, die kan ook veel meer warmte genereren dan een electrische.

Je keuze voor die webshop bevreemd me aangezien deze best aan de prijs is. Een outdoorchef gas 420 kost daar 159? en met een beetje Google vindt je er zo een die twee tientjes goedkoper is. ;)

Kolen op een balkon is hetzelfde als kolen in de achtertuin wat mij betreft. Je kunt kolen ook behoorlijk rookvrij aansteken met een looflighter ofzo.
Maar het is inderdaad wel zinvol om even te checken of je uberhaupt wel m?g bbq-en op het balkon, want ik hoor nog wel eens dat dat verboden is. Zal natuurlijk niet overal hetzelfde zijn, maar het is wel lullig als je net een duur apparaat hebt aangeschaft.

Verder heeft Weber met de Q1000 bijvoorbeeld best een leuke gasser. Paar keer mee gewerkt en die deed het uitstekend. Produceert net zoveel rook als een stevig potje gourmetten zeg maar.

Bij keuze tussen gas en electrisch zou ik voor gas gaan.

Gas is makkelijker te regelen en heeft meer mogelijkheden. Zo kun je met een gasser ook roken en indirect grillen.

Heb nog niet onderzocht wat wel of niet mag, maar ga der eigenlijks wel een beetje van uit dat bbq?en op kolen niet echt handig is met mijn balkon. En zoals jullie adviseren ga ik inderdaad even kijken naar een gasbarbecue. Dank u!

hoi Pieter
ook ik zou in jou geval voor gas gaan ,maar zou ook naar een goeie dealer gaan .

Dank allemaal. Na enige tijd te denken heb ik toch maar de OutdoorChef City 420 gekocht.  Ik wil jullie bedanken voor de hulp en reacties. Foto?s en dergelijke komen er binennkort aan!

Groetjes,
Pieter!  ;)

Congrats met je nieuwe Q!! Ben benieuwd wat er allemaal voor lekkers vanaf komt!! :D

Veel plezier ermee!

Terug
Bovenaan Onderaan