BasBQ
Beef en Steak

Welke 2e bbq kopen?

 

Kessel10

Tondelzoeker
Berichten
16
Hoi beste bbq collega's,

Ben nieuw hier op dit forum en zal me even voorstellen... Edwin is de naam, papa van 2 kids (2-4jaar) en ben dit jaar helemaal enthousiast bezig met bbq. Zelfs dr achter gekomen dat de heerlijkste toetjes op de bbq te maken zijn.

Ben momenteel dus druk bezig op mijn WOT 47 en wil graag een goede toevoeging of verbetering aanschaffen naast mijn WOT. Wil het liefste natuurlijk een kamado BGE maar dat is op dit moment te duur. Prijs vriendelijker is een WSM of een GBS erbij.

Wat is jullie mening? Wat is een beter aanvulling?


Mvg ed
 
Welkom Edwin!

Een WSM of GBS (Master Touch) is nog al een verschil in gebruik. wat wil je met de 2e Q gaan doen?
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Dank je dank je allen  :)...
Ga hier veel plezier aan beleven dit forum en site    :) :D

Wil eigenlijk een beetje allround worden... low & Slow + High & Fast + roken... weet ook dat dit ook op de  weber  OT kan maar dan niet ideaal...

Dus wil ik me verassen met een 2e bbq erbij.

Gr ed

 
Hoi Kessel.  Het ligt natuurlijk ook aan hoeveel wil jij uitgeven. Je kan bijvoorbeeld een WSM (of een UDS bouwen) en een GBS kopen voor minder geld dan een large Egg. Dan heb je meer ruimte en kan je op twee verschillende temperaturen te gelijk aan de gang. 

Een egg is natuurlijk wel heel gaaf en daar kan je natuurlijk alles mee en is veel effecienter in zijn gebruik omdat die heel goed zijn warmte vast houdt.
 
Als aanvulling. Als je Grandhall grillgrates volledig over de WOT 47 legt heb je toch redelijk veel ruimte voor High and Fast. Met een UDS of WSM er naast heb je weer ruimte voor je low en Slow. Of te wel direct op de WOT en indirect op de UDS/WSM.
 
Daar neig ik dus ook meer na een WSM 47 dr bij...
Wil de bbq ook het hele jaar door gebruiken... is dit ook goed te doen zonder zon mooie kamado?
 
Kessel10 zei:
Daar neig ik dus ook meer na een WSM 47 dr bij...
Wil de bbq ook het hele jaar door gebruiken... is dit ook goed te doen zonder zon mooie kamado?

Ik doe niks anders. Ook met de WSM er bij.
 
Ok top... alles is ook veel lekkerder van de bbq....


Weet iemand ergens goede aanbiedingen van een WSM? Intratuin had nog geen actie...

Gr ed
 
Op het showmodel kun je tot wel 40% korting krijgen is de ervaring van velen.
 
Zo is dat. Gewoon even goed in de gaten houden.
Het najaar staat voor de deur (aan het weer te zien is het er al  :()  dus korting is te verwachten.
 
Ehm.. WGA?
 
Welkom Edwin...
 
Leuk om te lezen dat je geniet van de Q.
Je maakt echter een klein foutje in je beleving qua dessert.
Dingen die je zelf maakt zijn geen toetjes ;) Die mag je met trots dessert noemen!
Een toetje koop je bij de Appie, desserts maak je zelf.
 
Ben ik weer  ;)


Heb nog steeds niet m'n tweede Q aangeschaft, kom maar geen mooie actie tegen voor die WSM 47. Maar zit nu ook weer een beetje naar de GBS 57 te neigen die is voor +/- 270 euro te krijgen met zo'n mooi scharnierend rooster + seargrate. Heb nu zelf een weber OT 47.

Kan je die GBS ook lang op +/- 110 graden houden? Wat is nou eigenlijk een nadeel van een GBS t.o.v. een WSM?


Bedankt voor de reacties

Gr ed
 
hoi Ed,
welkom bij dit edele genootschap.

Maak als je wil even een apart draadje aan, dit is een voorstel draadje he  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan