Beef en Steak

Weekend met de Piro gespeeld

Matsu133

Tondelzoeker
In augustus was ik jarig en op mijn wensenlijstje stond de Piro rotisserie op nummer één. Dus mijn lieve vrouw had de familie en vrienden gevraagd voor een financiële bijdrage en zo is het haar gelukt om hem te bestellen. En kreeg ik vorige week mijn cadeau bezorgd. 🫶🏻

IMG_9016.jpeg

De bastard lijkt wel een soort minion met die duikbril op vinden wij.

Dit weekend was de agenda zo goed als leeg en dus genoeg tijd om de Piro eens goed uit te proberen.

Op vrijdag stonden pizza’s op het menu. Pizzabollen van de Sligro uit de vriezer gehaald , lekkere toppings gekocht en bakken maar!

IMG_9102.jpeg

De pizzasteen die erbij zit is echt mega groot en dik (weegt ongeveer 5kg). En sluit bijna het gehele oppervlakte van je kamado af, aan de achterkant zit een opening. Omdat je de topvent helemaal dicht laat tijdens het bakken van pizza’s en het glazen luik op een kier zet, gaat de hele lucht over je pizza heen. Net zoals in een echte pizza oven. Het resultaat is goed gesmolten kaas en heerlijke toppings. Ook waren de pizza’s een stuk sneller klaar dan in de opstelling die ik hiervoor gebruikte.

Op zondag stond shoarma van het spit op het menu. Hiervoor zaterdag al de kippendijen (1,5 kg) in de marinade gezet. Daarvoor het recept van bbq junkie gebruikt, bedankt Roy voor het recept!
IMG_9113.jpeg

Enige wat ik heb aangepast was de hoeveelheid chilipoeder want de kinderen moesten er ook van eten.

Zondagmiddag de kippendijen op het spit geprikt en de bastard aangestoken door een soort talut van houtskool tegen de firebox te bouwen. Aan de voorkant nog een lekbakje geplaatst en de fik erin! Toen de bbq op een temperatuur van ongeveer 160 graden stond het spit in het motortje geplaatst. Zo en nu draaien maar! Het is gewoon bijna therapeutisch om door het ruitje te kijken en de shoarma te zien draaien. En de geurtjes die zich toen in onze tuin rond dwarrelde waren echt fantastisch.

Na twee uurtjes draaien was de shoarma klaar en had ik een kerntemperatuur van 72 graden.

IMG_9115.jpeg

Tafel gedekt en pita’s afgebakken in de oven. Het snijden heb ik uiteindelijk op een snijplank gedaan met een goed kartelmes. Dat ging toch het makkelijkst. We hebben er allemaal van zitten smullen!

IMG_9116.jpeg

Eerste indruk van de Piro is dat het echt een kwalitatief mooi product is en hij tovert je kamado om tot een echte pizza oven. Hier ga ik nog veel plezier mee beleven!

Bedankt voor het lezen.

Laatst bewerkt:
Minion met een duikbril, priceless 😅

Mooi man, ik heb de pizza/rotisserie van Bastard zelf, maar vind dat kijkvenster wel een echt voordeel. Fraaie resutaten ook.

Laatst bewerkt:
Oei, knapperige randjes :love: ziet er prima uit. Mooie uitbreiding.
Op de pizza steen kan je ook prima zelf pita`s bakken is mijn ervaring.

Terug
Bovenaan Onderaan