Beef en Steak

Weber - van indirect naar direct

D_Reamzzz

Vuurmaker
Hoihoi, hier ben ik weer met een domme vraag wsl. Ik wil dit weekend voor de eerste keer een rosbief maken en het recept zegt eerst tot een kern van 47°C via L&S op 100°C en daarna afgrillen op 200°C. Ik gebruik het liefst de snake methode voor l&s, Dat geeft naar mijn gevoel de beste en meest stabiele temperatuurbeheersing. Maar hoe ga ik dan van die snake makkelijk, of op een aanvaardbare tijd, naar standje crematie?
Uiteraard kan ik altijd extra kokosbriketten aansteken, maar is dat op zich nodig?

Als noob lukt L&S al vrij aardig, en ook het H&F gaats elke keer beter en beter, maar ik heb die 2 nog nooit gecombineerd op de Weber. 🙈🙈🙈

Alvast bedankt

• Leuk
Waarderingen: Noah
Beginnen met snake en tijdig een extra startertje met gloeiende briketjes erbij aan steken. Dan hark je na de snake en bij de juiste kern temperatuur alles bij elkaar, gloeiende starter erbij en crematie-standje inferno!

Dat is als je graag de snake wil aanhouden.

Je kunt ook de split grill methode proberen. Dan heb je links hitte en rechts koele zone (geen briketten rechts) en begin je met weinig luchtschuif onder open en later vol open en wat tijd geven om hitte te ontwikkelen links en het vlees dan verplaatsen - bij de juiste kern - van rechts naar links.

Bij deze methode doe je dan minion... dus veel koele kooltjes aftoppen met 4 of 5 hele hete en dan langzaam door laten gloeien door beperkte luchttoevoer.

Domme vragen bestaan niet hier!

(Behalve dan welke kamado moet ik kopen...)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan