Beef en Steak

Weber Smokey Joe (opknappen en aanpassen)

Dr. Truffel

Tondelzoeker
Wel, niet de mooiste en een beetje werk om hem weer in goede conditie te krijgen, maar een leuk beginnetje om iets mee te doen en eventueel wat creatieve uitspattingen op los te laten (20 euro). Ik laat het low budget zodat ik mijn geld straks kan investeren in een Weber 57cm met toebehoren. Maar voor nu heb ik iets te doen en kan ik kijken of ik de smaak straks te pakken krijg.

Mijn plan van aanpak:
1. Alles loshalen
2. Roosters eerst grof schoonmaken met borstel
3. Weken in een soda bad of iets anders voor een nachtje
4. Schroeven vervangen
5. Parelstralen (of deels speedblast) van onderdelen
6. Deksel en bak polijsten, krasjes bijwerken waar nodig.
7. Mogelijk aanpassingen als die nuttig zijn en bewezen.
8. Monteren en dan een biertje drinken om te genieten van mijn noeste arbeid.

Eventuele aanpassingen:
1. Thermometer
2. Schaal onder bij de poten
3. Klaprooster aan de binnenkant
4. Waterbakje op maak maken
5. Rookbakje voor hout maken
6. Iets met een spit als het past
7. Spiesen rek
8. .......

IMG_3921[1].JPG

Laatst bewerkt:
Ik heb ook je andere draadje gelezen, en zie dat je later toch die 57cm wil. Prima keuze. Ik zie ook dat je de kleine wil opknappen met low budget. Nou wil ik je niet ontmoedigen, want je kunt immers ook veel plezier en voldoening halen uit het opknappen, maar ik zo er niet al te veel aan doen behalve flink schoonmaken. Zo extreem verwaarloosd ziet hij er niet uit van wat ik kan zien, en je opknaplijstje lijkt me meer te kosten dan wat je nu al hebt betaald voor de bbq. Het geld lekker in de kas houden tot je een 57cm hebt, en dan helemaal los op de accessoires/opknappen..dat zou ik doen.

Maar goed..puntje 8 van je plan van aanpak is wellicht de moeite waard! ;)

Oh jee 2e generatie smokey joe.
Dat was een foutje van weber. Generatie 1 had de luchtgaten onderin, onder het kolenrooster.
Deze generatie zitten ze boven het kolenrooster waardoor je een hele slechte luchtmanagement krijgt.
Als je alleen gaat grillen heb je niet zoveel problemen, maar indirect bbq-en wordt een uitdaging.
Volgende keer als je impulsief een bbq wilt kopen is het misschien handig dit eerst hier in de groep te gooien, daar zijn we voor.

Ai 😟 wat @Ewald zegt gewoon grillen zal wel gaan maar low & slow etc . wordt lastig / zéer uitdagend /onmogelijk.

De roosters staan nu al een behoorlijke poos te weken en dat heeft weinig effect.... Dus morgen grof geschut er op... Het gebrek aan juiste beluchting moet ik maar eens naar kijken...

IMG_3926[1].JPG

Oh jee 2e generatie smokey joe.
Dat was een foutje van weber. Generatie 1 had de luchtgaten onderin, onder het kolenrooster.
Deze generatie zitten ze boven het kolenrooster waardoor je een hele slechte luchtmanagement krijgt.
Als je alleen gaat grillen heb je niet zoveel problemen, maar indirect bbq-en wordt een uitdaging.
Volgende keer als je impulsief een bbq wilt kopen is het misschien handig dit eerst hier in de groep te gooien, daar zijn we voor.

En het rare is dat ze die dingen nu nog steeds zo verkopen, het kan toch niet zijn dat Weber niet op de hoogte is van die fout?

80 cent voor een rvs kom van de Action welke perfect aansluit, draad stang heb ik nog genoeg. Creativiteit word gewoon beperkt in onze geest… niet te snel in paniek raken is mijn gedachte en ook een beetje lol hebben. Dit sluit naadloos tot op de millimeter aan zonder verbuigen of iets. Met twee schalen kom je wel ver denk ik.

Stel dat het mij straks 40 euro kost in totaal, maar ik heb de grootste lol en kan oefenen voor de 57cm bbq die ik wel wat beter ga aanpakken... Ik heb nog wel 20 euro extra over voor het plezier en de ervaring.

Edit: zie nu dat ze 92 cent zijn inmiddels... dus dat is nu in totaal 21,84 https://www.action.com/nl-nl/p/2547837/kom/?msockid=0d7640c4d4196d2218de5509d54c6cdb Draadstang zal wel een 3,70 euro hebben gekost dus dan reken ik 25 voor het gemak in totaal en gebruik de draadstang wel weer op dit project. Bouten en etc zal ook wel 2 euro zijn ongeveer... dus 27 in totaal. Voor mij is het nog steeds 20 euro omdat ik de spullen gebruik welke ik heb en in de toekomst gratis kan krijgen.

IMG_3927.jpeg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan