BasBQ
Beef en Steak

Weber sear grate vs gietijzeren roorster

BBQ-BURRUN

Vuurmaker
Berichten
69
Ik heb onlangs een gebruikte 57 cm OTS gekocht en opzich bevalt hij heel goed. Ik zou op termijn alleen graag het rooster willen vervangen en zit te twijfelen tussen de orginele Weber Sear Grate (rvs rooster met in het midden een uisparing waarin je dan een gietijzeren plaatje kunt hangen) of het bekende 4 delige volledig gietijzeren systeem.

Nu wil het oog ook wat, dus op zich vind ik het volledige gietijzeren systeem mooier, maar de seargrate heeft ook wel iets practisch omdat je er ook bv een wok in kunt hangen.

Wat zijn jullie ervaringen en waarom heb je voor het ??n of het ander gekozen?

Thanks!
 
Het systeem van weber is volgens mij geemaillerd en hoef je niet te seasonnen, Fardo heeft er ??n dus die kan dat besvestigen. Het andere rooster moet je wel bijhouden. Ik heb de mijne totaal verroest gekregen en laten stralen. Van de straler naar huis en dan zie je alweer plekjes verschijnen, dus meer werk. Wel heb je een veel groter oppervlak om meerder dingen tegelijk te grillen.
 
De seargrate geeft automatisch mooie grillmarks door de ruitvorm. Zeker als je meerdere stukken vlees te gelijk wil klaarmaken is de seargrate wat klein.
 
De spullen van weber hoef je inderdaad niks aan te doen.
En wat frits ook al zij,het is geen hele groote oppervlakte.2 tot 3 t-bonens gaan er op.
Het vlakke pannetje is ook makkelijk,en de wok doet ook zijn werk.
Ik ben er tevreden mee.
 
Is het probleem met de afbladderende chroomlaag al opgelost. Ik weet dat er een aantal mensen is waarbij die laag los liet...
 
noskos zei:
Is het probleem met de afbladderende chroomlaag al opgelost. Ik weet dat er een aantal mensen is waarbij die laag los liet...

Ik weet niet of dat opgelost is,ik heb er in iedergeval geen last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan