BasBQ
Beef en Steak

Weber Q140

 

KamadoKoos

Sprokkelaar
Berichten
25
Volgens velen is het pas een bbq als er houtskool of briketten in gestookt worden.

Ik heb omdat we 7 jaar geleden in een flat gingen wonen en geen open vuur op het balkon mochten een Weber Q140 electrische bbq gekocht. Heb er inmiddels honderden keren op  gequed en ook vaak vlees en vis op gerookt. De instelbare temperatuurregeling geeft veel controle. Een klein bakje rookmot er op en een moot zalm ernaast en roken maar.  Zonder veel kennis van zaken veel lekker eten gemaakt.  Sinds kort heb ik een Ei en lees ik hier over alle ins en outs van de 3-2-1  en Minion methodes, rubs, glazes en ben ik zelfs een chicken sitter gaan kopen. Ik leer nieuwe dingen over ??n van de zaken waar ik veel plezier aan beleef en geniet daar met volle teugen van.

Maarruh die trouwe Q140 doe ik nog even niet weg hoor. Thuiskomen, vlees uit de koelkast,  steker van de Q140 erin. Vlees even op temperatuur laten komen, rubje erop. Q is intussen op temperatuur. Even om en om en klaar is Koos.  B-)
9f6c117345525c6474f08ac81357fb7b.jpg

aa6d20e564a53dd848b6652544f208d6.jpg

90e65d1d3b3384003fbd07e3fdf6fb73.jpg








 
Maar je bent dan nu verhuisd, dat je een Ei hebt gekocht?
 
Haha, ja, sinds 2 jaar een flinke tuin, dit voorjaar de tuin helemaal opgeknapt en dat vond ik een goede aanleiding om een Ei te kopen.
 
wel eens PP op je Q140 geprobeerd?  :D
 
Ridevi71 zei:
wel eens PP op je Q140 geprobeerd?  :D
volgens mij moet dat ook prima lukken met de juiste spullen
 
Terug
Bovenaan Onderaan