BasBQ
Beef en Steak

Weber original kettle upgrade

 

Tjoepie

Vuurmaker
Berichten
56
Ik ben al een poosje op zoek naar een losse one-touch aspan om op mijn weber original kettle te monteren.
Want dat losse as schaaltje is niet heel handig.
Ik kan alleen nergens vinden of zo'n losse aspan ergens te koop is. Heeft een van jullie misschien een idee?

Groeten,
Coen
 
Premium weber dealer bellen en vragen of hij ze verkoopt... (premium staan bij weber op de site)

Wel ff vragen of het op een OK ook past. Ergens gelezen dat de losse aspannen die je kon kopen alleen op een one touch (tot 2014 model) pasten...

Premium resellers doen ook vaak in onderdelen
 
Ok, ga ik even op zoek naar zo'n premium dealer :)

Thnx voor de info.
 
Ik zette er altijd een metalen emmertje onder, werkt super
 
Tjoepie zei:
Ik ben al een poosje op zoek naar een losse one-touch aspan om op mijn weber original kettle te monteren.
Want dat losse as schaaltje is niet heel handig.
Ik kan alleen nergens vinden of zo'n losse aspan ergens te koop is. Heeft een van jullie misschien een idee?

Misschien vind je zo'n pan, maar je ketel (of kettle) mist ophanghaakjes daarvoor... geloof niet dat dit gaat werken.
Miischien nog beter en makkelijker ergens in de huidige uitverkoopjes een nieuwe afgeprijsde GBS (met aspan dus) kopen?
 
Ik dacht weleens ergens gezien te hebben dat er aan die aspan haakjes zitten die precies in de opening vallen in het pijpje waar je ook de pootjes inschuift.

En deze vervangen ligt een beetje gevoelig, is een cadeau geweest :)

Maar die tip met dat metalen emmertje klinkt ook wel goed, daar ga ik ook nog eens over nadenken. Zelf een soort aspan fabriceren. Ook een optie, heeft geen haast, dus ga er rustig over nadenken. Thnx voor de tips so far.
 
ik was een tijdje terug bij een premiumdealer in Delft, barbecue-exclusief. Die verklaarde me voor gek, toen ik dezelfde vraag stelde. Veels te duur. Je kan beter langs de Blokker gaan en gewoon het goedkoopste pannetje kopen ipv een dure weberaspan. Het is wel te bestellen dus, maar ik heb er toen maar van af gezien. Hij had ook wel gelijk eigenlijk.
 
"weber 65143" as pan
Volgens mij rond de 30 euro.
 
Hoe bevestig je die dan op een ketel waar die nooit eerder op zat?
 
Sander72 zei:
Hoe bevestig je die dan op een ketel waar die nooit eerder op zat?

Op dezelfde manier als bij een nieuwe OTP. De poten zitten op alle ketels zo goed als het zelfde gepuntlast. Er zit dus iets ruimte tussen de poten en de ketel en daar vallen de palletjes van de aspan dan weer in.
Het werkt overigens het beste bij een OTO, omdat die het zelfde schuivensysteem gebruiken.
 
Sander72 zei:
Hoe bevestig je die dan op een ketel waar die nooit eerder op zat?

Die klem je tussen de drie busjes waar de poten ook ingaan. Moet je anders ff googelen. Paste prima bij mijn OTO (toen die nog zo heette). Pannetje heb ik gewoon bij de Praxis besteld, zij hebben alleen dat nummer dat man_of_magic ook postte nodig. Kostte idd ?30,-.

st2dYddRExHoCXsA9
 
Sander72 zei:
Had je afgelopen week naar een tuincentrum in de buurt van Helmond moeten gaan... Ze hadden nog wat los spul liggen. O.a. De vinnen voor 10 euro ...

Nu allemaal weg
 
Voor 3 tientjes vind ik het denk ik nog wel ok. Dat is te overzien :)
 
Kan kloppen. Die vinnen zitten nu in mijn '99er, waarvan de vinnen volledig doorgerot waren.
Was een mooi toeval want deze heeft het oude type aspan en daar kun je alleen een 7409-set in gebruiken.....


[/quote]
Had je afgelopen week naar een tuincentrum in de buurt van Helmond moeten gaan... Ze hadden nog wat los spul liggen. O.a. De vinnen voor 10 euro ...

Nu allemaal weg
[/quote]
 
Terug
Bovenaan Onderaan