BasBQ
Beef en Steak

Weber OKP 57cm vs MT GBS 57cm

N00bi3

Tondelzoeker
Berichten
14
Beste allen,

ik zit te kijken naar een 57cm weber en heb de volgende 2 opties gevonden

Weber Original Kettle Premium 57 cm voor 163.- bij ING
Weber Master-Touch GBS System Edition 57 cm Black 239,- bij meerdere winkels (google shopping)

Nu heb ik flink zitten lezen hier op de forum en elders maar kom er niet echt uit. zijn die extra's van MT de prijsvershil van 76 euro waard?
volgens http://www.weber.com/grills/comparison heeft MT een steel grate  t.o.v. steel plated bij OKP, en als extra's een deksel houder en GB Systeem.

Hoor graag jullie ervaringen/meningen.


Alvast bedankt

 
Het heeft er natuurlijk mee te maken wat je ermee wilt, de belangrijkste twee verschillen zijn Het GBS rooster en de Lid holder in mijn ogen (en andere wietjes b.v.)

Ik heb de OKP maar heb later een GBS systeem (rooster) bijgekocht omdat ik dan wat accessoires direct kan gebruiken (lees gietijzeren rooster, pizzasteen, DO).
Al deze accessoires kun je natuurlijk ook verkrijgen zonder het gebruik van het GBS systeem van andere merken als (het toch wel dure) Weber.

De vraag is dan wil je het originele spul zoals het bedoelt is of ben je niet merkgebonden en wil je gewoon resultaat.  :D

Mijn OKP heb ik uiteindelijk ingebouwd in een tafel zodat ik ook niks heb aan de "tuck-away" LID holder, als je BBQ niet is ingebouwd en los staat is de LID holder toch wel makkelijk, want waar laat je de deksel anders (op de grond beschadigt hij makkelijk, op het gras gaat je gras dood :D)

Als je het GBS rooster en lid holder los moet kopen ben je waarschijnlijk duurder uit dan de 76,- die je noemt...

Dus het is een kwestie van smaak en je plannen in de toekomst :)
 
Zonder lid holder hang je je deksel aan een handvat of aan de rand. Daarvoor zit dat haakje in je deksel ;)
 
noskos zei:
Zonder lid holder hang je je deksel aan een handvat of aan de rand. Daarvoor zit dat haakje in je deksel ;)

Klopt. En dat werkt goed.
Ik heb ook die bbq bij ING gekocht. Mooie aanbieding. En ondanks dat ik nu ook een gbs rooster heb, maak ik er eigenlijk geen gebruik van het gbs systeem want vind de accessoires erg duur.
 
Gisteravond vrouwetje weten te overtuigen en vandaag de knoop doorgahakt en de MT 57cm besteld  :D
 
Nice! Gratz met je nieuwe aanwinst ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan