BasBQ
Beef en Steak

Weber of Outdoorchef

 
 

Tijmnan

Stoker
Berichten
416
Ik ben mij wat aan het verdiepen in houtskool-bbq's en het valt mij op dat (bijna) iedereen een Weber heeft en (bijna) niemand een Outdoorchef. Mijn vraag is waarom, wat zijn de verschillen en wat zijn de voor delen van de Weber boven die van de Outdoorchef en wat zijn de voordelen van de Outdoorchef?
 
Kom er maar in Gerard ;)

Ik denk dat het voor een deel persoonlijke voorkeur is. Weber staat overal, geeft super service, ook na 9 jaar en is wat ik in de VS overal zag, ook in de winter in de sneeuw en die stonden er jaren. Daarom heb ik webers gekocht.
Outdoorchef heeft een speciaal systeem met een trechter om indirect te barbecue?n, ik denk dan, weer iets extra's dat ik schoon moet maken ;)

Ik heb nooit met outdoorchef gewerkt, dus kan je daar niet mee helpen.
 
Toen ik 14 jaar geleden mijn eerste echte barbecue kocht werd er bij de tuinncentra's bij mij in de buurt alleen Weber verkocht en geen Outdoorchef.
Sindsdien diverse Weber barbecues gekocht, en verkocht ;). Altijd versteld gestaan van de degelijkheid van Weber barbecues ook is de service van Weber ongekend, daarom nooit over willen stappen naar Outdoorchef.

Gerard zal je wel wat kunnen vertellen over de voordelen van een Outdoorchef.
 
Weber +1
 
De weber kogels zijn erg mooi en h??l goed. Goede kwaliteit. Heel mooi.

Outdoorchef heeft ook mooie kogeltjes. Met een degelijk onderstel en standaard een aspan + dome thermometer. Daarnaast vind ik het scharnierende deksel heel gaaf. De trechter gebruik ik zelf nooit, maar ja, hoe vaak gebruik ik nou zo'n ketel... (Heb er twee overigens)
 
Met 2x een BGE zou ik ook al gelukkig zijn  ;D
Maar waarom heb je dan 2 ketels wanneer je ze bijna niet gebruikt?
 
Oops, het vorig bericht was voor Gerard777 bedoeld (sorry,  :-[ )
 
Tijmnan zei:
Oops, het vorig bericht was voor Gerard777 bedoeld (sorry,  :-[ )

luxeprobleem ;)
 
Heb ik ook soms, maar nog niet met bbq's  :'(
 
Tijmnan zei:
Met 2x een BGE zou ik ook al gelukkig zijn  ;D
Maar waarom heb je dan 2 ketels wanneer je ze bijna niet gebruikt?

Die heb ik voor demo's en Workshops ;) moet af en toe ook oefenen dus dan pak ik er een...
 
Ik heb een Outdoor Chef, dit was voor mij makkelijker omdat Gerard ze verkoopt en mijn buurman is. Over service geen klachten.  ;D
De Outdoor Chef bevalt mij prima. Ik gebruik de trechter wel die er in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan