BasBQ
Beef en Steak

Weber icm graniet of Weber eruit,....

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Toch even hier vragen,....

Was van plan om een Weber 57cm in een keukenblok -tafel te plaatsen. Echter wil ik er graag een blad van graniet op hebben. Nu zijn de meningen verdeeld of dit goed gaat komen icm de warmte van de Weber.
Zelf hier niet echt bij stilgestaan omdat de temperatuur verschillen geleidelijk verlopen. Echter hoor ik nu dat het graniet niet hoger moet worden dan ~180 Celcius, etc.
Kan altijd nog kiezen voor een RVS blad, maar dat zou ik ergens toch jammer vinden. Of op zoek naar een BGE Medium.

Opstelling is wel zo dat er een kleine cm rondom tussen de weber en het blad zal zitten. [edit] Aan de bovenkant van de performer zit een strip rechtstreeks vast aan de ketel. Hiermee kan die aan het blad bevestigd worden. Daar kan ik natuurlijk iets tussen zetten.

Hier goed te zien:
Weber_Performer_Grill_7-sixhundred.jpg


Ben benieuwd of er hier mensen zitten met ervaring.


Alvast bedankt!!  :)
 
ervaring heb ik er niet mee. Maar als je een cm ruimte houdt tussen je bbq en je blad lijkt het mij dat je blad nooit die 180 graden zal halen qua hitte, steen is redelijk geleidend, dus je blad zal best wel warm worden rond je bbq, maar nooit zo heet.
Maar dat is puur gewoon mijn gedachte
 
Thx!!

Enkel een klein puntje,.... wel belangrijk te vermelden. De Performer heeft aan de bovenkant twee strips zitten. Daarmee zit die aan het blad vast, dat wordt wel erg heet. Hmmmm,....


[edit] Openingspost aangepast [/edit]
 
Als je de ruimte ervoor hebt is wegdoen gewoon zonde, je krijgt er nooit voor terug dan wat je ervoor betaald hebt. Wegdoen kan altijd nog
 
Terug
Bovenaan Onderaan