- Berichten
- 451
En ik was zo gelukkig met mijn aanschaf van de Monolith......o wat een proces van twijfel ging er aan vooraf. Over langs gaan, praten met mensen, meningen lezen op internet. Het werd de Monolith.
Ondanks dat in veel maagjes gevuld heb met mooi vlees van de Monolith heb ik er ook veel problemen mee gehad. Dit is mijn verhaal. Ik heb er een goede les van geleerd. Garantie en een goede leverancier is echt geld waard. Hopelijk helpt dit verhaal mensen bij het beoordelen van hun keuze.
Beste Intratuin,
Bedankt voor het positieve constructieve gesprek van afgelopen zaterdag, 15/7/2017. De aanleiding, een gebroken vuurkorf van mijn Monolith BBQ, is dan weliswaar niet fijn, maar het is dan prettig om goed contact hierover met Intratuin te hebben.
Ik geef hieronder een kort relaas over de problemen die ik tot nu toe gehad heb met mijn Monolith bbq. Dat keramiek kwetsbaar is, dat weet ik, daarom heb ik ook een flinke investering gedaan door een Monolith te kopen. Deze wordt namelijk ook door o.a. Jort Althuizen van Smokey Goodness gebruikt.
Ik ben al ruim 15 jaar een fanatieke BBQ Backyard Griller, en heb verschillende BBQ?s al in gebruik genomen. Vorig jaar heb ik zelfs voor mijn hobby een uitbouw en overkapping gemaakt om mijn nieuwe trots, de Monolith, een mooi plekje te geven. Vlees wordt bij mij thuis niet op de het fornuis gemaakt, maar op de BBQ.
Wat mij naast de technische problemen de wenkbrauwen doet fronsen is dat LuJaBa geen leverancier meer is van Monolith en het contact heeft verbroken. Je gaf aan dat Intratuin zelf ook geen Monolith BBQ meer in het assortiment heeft vanwege vergelijkbare klachten. Dat is denk ik een verstandige keuze van Intratuin. Het is voor mij een extra bevestiging dat het ergens niet ?goed zit? met dit product.
Garantie is een belangrijk aspect geweest bij mijn keuze om een keramische BBQ te kopen. Het zijn peperdure investeringen. Een Chinese keramische variant, is dan misschien maar de helft van het geld, maar daar zit geen (op zeer beperkte) garantie op. De BBQ forums staan vol met waarschuwingen op dergelijke BBQ?s. Vandaar mijn keuze om veel meer geld uit te geven voor een Duits degelijk product: de Monolith.
Over een paar jaar loopt de Monolith uit zijn garantie en wat dan? Het doet mij steeds meer denken dat ik misschien beter af was geweest met een Big Green Egg o.id.
Hieronder een samenvatting van de problemen die ik in een relatief korte tijd heb mogen ervaren met mijn Monolith BBQ.
Aankoop en leverdatum: Monolith Grill 46 cm compleet zwart met regenhoes: 25-11-2015
Indirecte steen breekt (1)
? Contact met LuJaBa over garantie op 8/1/2016
? Herinnering op 14/1/2016.
? Probleem wordt opgelost (nieuwe steen is mij toegestuurd).
Indirecte steen breekt (2)
? Contact met LuJaBa over garantie op 1/6/2016
? Probleem wordt opgelost (nieuwe steen is mij toegestuurd).
Probleem met sluitende deksel (6-5-2016)
? Het vilt van mijn Monolith (net een half jaar in mijn bezit) slijt veel sneller dan verwacht, dit is vooral op 1 deel van het vilt goed te zien.
? Ik vervang het vilt door een zeer duurzaam vilt namelijk Gold Standard gasket met 2 jaar garantie (aangeschaft bij meerbarbecue.nl voor de prijs van ?51,45 ) Helaas lost dat het probleem niet op. Het nieuwe vilt slijt namelijk op exact dezelfde plek.
? Na intensief contact met LuJaBa heb ik pogingen gedaan de deksel beter af te stellen. Dit lukte echter niet. Ik kreeg via LuJaBa uiteindelijk op 23 juni 2016 een handleiding in het Duits om de deksel op de juiste manier af te stellen maar ook hier kwam ik niet mee verder.
? LuJaBa, is op 20 juli 2016 bij mij thuis geweest om zelf te proberen de deksel juist af te stellen. Ook hem lukte dit niet.
? LuJaBa constateert een productiefout bij mijn Monolith en is op 23 augustus 2016 wederom bij mij langs geweest. Het onderste deel van mijn Monolith is in zijn geheel vervangen door een nieuwe exemplaar en dit zorgde ervoor dat het probleem direct was opgelost. De rand het onderste deel van mijn Monolith was dus niet egaal/horizontaal, er zat als het ware een ?golf? in. Hierdoor sloot de bbq niet goed met als gevolg dat het vilt dus veel sneller slijt dan je zou mogen verwachten. Het door mij eerder opgebrachte Gold Standard gasket vilt is toen vervangen door het standaard vilt van Monolith wat kwalitatief veel minder is.
? LuJaBa komt toezegging voor het opsturen van een indirecte steen niet na (als compensatie voor de gemaakte kosten van het vilt en de problemen rondom de Monolith BBQ).
? Lujaba reageert niet meer. ?. Teleurstelling al om.
? Vanaf 9 november 2016 heeft Intratuin geprobeerd om voor ons te bemiddelen en ons verder te helpen maar ook hij kwam niet meer in contact met LuJaBa.
? Vanaf 26 maart 2017 hebben we per mail aan jou gevraagd of jij voor ons contact kon opnemen met de inmiddels nieuwe leverancier van Monolith namelijk BASBQ.
? Helaas krijgen wij op 12 april van jou te horen dat BASBQ zegt niets voor ons te kunnen betekenen aangezien ons probleem destijds via LuJaBa is verlopen. BASBQ geeft aan dat we nieuw vilt hebben ontvangen en dat bij normaal gebruik zeker 2 jaar met dit vilt gebarbecued kan worden. We zijn nu bijna 1 jaar verder en het vilt is toch echt alweer aan vervanging toe.
Bovenstaande problemen en de daarbij behorende mail correspondentie met LuJaBa en Intratuin kunnen wij onderbouwen met onze email correspondentie.
Het grijze vilt is het door mij aangeschafte Gold Standard gasket, kostbaar spul was dat. Helaas hielp het niet vanwege de eerdere genoemde productiefout. Je kan je voorstellen dat temperatuurcontrole met een dergelijke slecht sluitende deksel een probleem is en dat het vilt juist op deze locatie extra snel slijt.
Vuurkorf breekt (25/6/2017)
? De vuurkorf breekt, er komen scheurtjes in.
? Controle van temperatuur is erg lastig geworden.
? Het is nu wachten op reactie van BASBQ en Monolith Duitsland
Dit is de Monolith vilt rand die er nog geen jaar opzit en echt al duidelijk toe is aan vernieuwing.
Nu ik dit allemaal op papier heb gezet, bedenk ik met dat met de kennis van nu?.ik liever een andere keramische BBQ had gekocht. Het verleden is een goede voorspeller voor de toekomst, en de kans op meer problemen is gezien de historie zeker aanwezig.
En nu de WARME DOUCHE voor INTRATUIN:
Na dit hele relaas heb ik mijn geld geheel terug gekregen van Intratuin! Mijn dank is groot. Dit is een perfect voorbeeld van de klant centraal stellen. Applaus!
Nu moet ik alleen een nieuwe keramische BBQ gaan kopen

Ondanks dat in veel maagjes gevuld heb met mooi vlees van de Monolith heb ik er ook veel problemen mee gehad. Dit is mijn verhaal. Ik heb er een goede les van geleerd. Garantie en een goede leverancier is echt geld waard. Hopelijk helpt dit verhaal mensen bij het beoordelen van hun keuze.
Beste Intratuin,
Bedankt voor het positieve constructieve gesprek van afgelopen zaterdag, 15/7/2017. De aanleiding, een gebroken vuurkorf van mijn Monolith BBQ, is dan weliswaar niet fijn, maar het is dan prettig om goed contact hierover met Intratuin te hebben.
Ik geef hieronder een kort relaas over de problemen die ik tot nu toe gehad heb met mijn Monolith bbq. Dat keramiek kwetsbaar is, dat weet ik, daarom heb ik ook een flinke investering gedaan door een Monolith te kopen. Deze wordt namelijk ook door o.a. Jort Althuizen van Smokey Goodness gebruikt.
Ik ben al ruim 15 jaar een fanatieke BBQ Backyard Griller, en heb verschillende BBQ?s al in gebruik genomen. Vorig jaar heb ik zelfs voor mijn hobby een uitbouw en overkapping gemaakt om mijn nieuwe trots, de Monolith, een mooi plekje te geven. Vlees wordt bij mij thuis niet op de het fornuis gemaakt, maar op de BBQ.
Wat mij naast de technische problemen de wenkbrauwen doet fronsen is dat LuJaBa geen leverancier meer is van Monolith en het contact heeft verbroken. Je gaf aan dat Intratuin zelf ook geen Monolith BBQ meer in het assortiment heeft vanwege vergelijkbare klachten. Dat is denk ik een verstandige keuze van Intratuin. Het is voor mij een extra bevestiging dat het ergens niet ?goed zit? met dit product.
Garantie is een belangrijk aspect geweest bij mijn keuze om een keramische BBQ te kopen. Het zijn peperdure investeringen. Een Chinese keramische variant, is dan misschien maar de helft van het geld, maar daar zit geen (op zeer beperkte) garantie op. De BBQ forums staan vol met waarschuwingen op dergelijke BBQ?s. Vandaar mijn keuze om veel meer geld uit te geven voor een Duits degelijk product: de Monolith.
Over een paar jaar loopt de Monolith uit zijn garantie en wat dan? Het doet mij steeds meer denken dat ik misschien beter af was geweest met een Big Green Egg o.id.
Hieronder een samenvatting van de problemen die ik in een relatief korte tijd heb mogen ervaren met mijn Monolith BBQ.
Aankoop en leverdatum: Monolith Grill 46 cm compleet zwart met regenhoes: 25-11-2015
Indirecte steen breekt (1)
? Contact met LuJaBa over garantie op 8/1/2016
? Herinnering op 14/1/2016.
? Probleem wordt opgelost (nieuwe steen is mij toegestuurd).
Indirecte steen breekt (2)
? Contact met LuJaBa over garantie op 1/6/2016
? Probleem wordt opgelost (nieuwe steen is mij toegestuurd).
Probleem met sluitende deksel (6-5-2016)
? Het vilt van mijn Monolith (net een half jaar in mijn bezit) slijt veel sneller dan verwacht, dit is vooral op 1 deel van het vilt goed te zien.
? Ik vervang het vilt door een zeer duurzaam vilt namelijk Gold Standard gasket met 2 jaar garantie (aangeschaft bij meerbarbecue.nl voor de prijs van ?51,45 ) Helaas lost dat het probleem niet op. Het nieuwe vilt slijt namelijk op exact dezelfde plek.
? Na intensief contact met LuJaBa heb ik pogingen gedaan de deksel beter af te stellen. Dit lukte echter niet. Ik kreeg via LuJaBa uiteindelijk op 23 juni 2016 een handleiding in het Duits om de deksel op de juiste manier af te stellen maar ook hier kwam ik niet mee verder.
? LuJaBa, is op 20 juli 2016 bij mij thuis geweest om zelf te proberen de deksel juist af te stellen. Ook hem lukte dit niet.
? LuJaBa constateert een productiefout bij mijn Monolith en is op 23 augustus 2016 wederom bij mij langs geweest. Het onderste deel van mijn Monolith is in zijn geheel vervangen door een nieuwe exemplaar en dit zorgde ervoor dat het probleem direct was opgelost. De rand het onderste deel van mijn Monolith was dus niet egaal/horizontaal, er zat als het ware een ?golf? in. Hierdoor sloot de bbq niet goed met als gevolg dat het vilt dus veel sneller slijt dan je zou mogen verwachten. Het door mij eerder opgebrachte Gold Standard gasket vilt is toen vervangen door het standaard vilt van Monolith wat kwalitatief veel minder is.
? LuJaBa komt toezegging voor het opsturen van een indirecte steen niet na (als compensatie voor de gemaakte kosten van het vilt en de problemen rondom de Monolith BBQ).
? Lujaba reageert niet meer. ?. Teleurstelling al om.
? Vanaf 9 november 2016 heeft Intratuin geprobeerd om voor ons te bemiddelen en ons verder te helpen maar ook hij kwam niet meer in contact met LuJaBa.
? Vanaf 26 maart 2017 hebben we per mail aan jou gevraagd of jij voor ons contact kon opnemen met de inmiddels nieuwe leverancier van Monolith namelijk BASBQ.
? Helaas krijgen wij op 12 april van jou te horen dat BASBQ zegt niets voor ons te kunnen betekenen aangezien ons probleem destijds via LuJaBa is verlopen. BASBQ geeft aan dat we nieuw vilt hebben ontvangen en dat bij normaal gebruik zeker 2 jaar met dit vilt gebarbecued kan worden. We zijn nu bijna 1 jaar verder en het vilt is toch echt alweer aan vervanging toe.
Bovenstaande problemen en de daarbij behorende mail correspondentie met LuJaBa en Intratuin kunnen wij onderbouwen met onze email correspondentie.
Het grijze vilt is het door mij aangeschafte Gold Standard gasket, kostbaar spul was dat. Helaas hielp het niet vanwege de eerdere genoemde productiefout. Je kan je voorstellen dat temperatuurcontrole met een dergelijke slecht sluitende deksel een probleem is en dat het vilt juist op deze locatie extra snel slijt.
Vuurkorf breekt (25/6/2017)
? De vuurkorf breekt, er komen scheurtjes in.
? Controle van temperatuur is erg lastig geworden.
? Het is nu wachten op reactie van BASBQ en Monolith Duitsland
Dit is de Monolith vilt rand die er nog geen jaar opzit en echt al duidelijk toe is aan vernieuwing.
Nu ik dit allemaal op papier heb gezet, bedenk ik met dat met de kennis van nu?.ik liever een andere keramische BBQ had gekocht. Het verleden is een goede voorspeller voor de toekomst, en de kans op meer problemen is gezien de historie zeker aanwezig.
En nu de WARME DOUCHE voor INTRATUIN:
Na dit hele relaas heb ik mijn geld geheel terug gekregen van Intratuin! Mijn dank is groot. Dit is een perfect voorbeeld van de klant centraal stellen. Applaus!
Nu moet ik alleen een nieuwe keramische BBQ gaan kopen



