BasBQ
Beef en Steak

Wagyu Short Ribs

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Ik had bij Beef & Steaks short ribs van het wagyu rund besteld. Daar had ik een aantal mooie low & slow recepten voor liggen maar toen ik me in ging lezen bleken er dus twee soorten cuts van dit stuk te zijn. De gewone en een smalle. De gewone is prima geschikt voor langzaam garen en is ongeveer twee keer zo breed als de smalle. De smalle, die in het Engels de Flanken Cut wordt genoemd, is dus te dun om langzaam te garen en meer geschikt voor grillen.
Deze cut wordt heel veel in Korea gebruikt en zij maken er hun Kalbi / Galbi mee, een traditioneel Koreaans barbecue gerecht.

Ik bleek dus de flanken cut te hebben, dus het low en slow heb ik maar meteen vergeten. Ja, wat moet je dan. Grillen dus. En het is wagyu dus echt veel hoef je daar niet aan te doen qua kruiden. Super dooraderd vlees, met hier en daar een stukje vet. Als je graag mager vlees wilt dan moet je dit dus niet kopen.

Het vlees heb ik op een loeihete barbecue gegrild, zo'n 4 minuten per kant totdat de buitenkant krokant was. Daarna even rusten en dan genieten! Het was erg lekker!! De vetadertjes waren weggesmolten, de grotere stukken lekker krokant en het vlees fantastisch van smaak.

wagyushortribs-1.jpg


wagyushortribs-2.jpg


wagyushortribs-3.jpg


wagyushortribs-4.jpg


wagyushortribs-5.jpg
 
Hmmmmmm, slik, slik slurp slurp :-\
Kom maar op met een transportsysteem door de monitor heen.

 
Zag 'm net via Twitter voorbij komen Dennis
Lijkt mij dan ook echt heerlijk, als ik die plaatjes zie.

Ben ook erg nieuwschierig naar het Waygu vlees moet ik zeggen.

Mac
 
Hele mooie stukjes vlees, had er wel iets van willen proeven !
 
dat zijn echt de betere stukken vlees, wat ziet dat er goed uit zeg
 
Als dat niet lekker is geweest dan weet ik het niet meer.
 
Geen ingredient te veel. Super die laatste foto.... Less is more!
 
Had er aardappelpuree met truffelolie en salade bij ;)
 
Blief ik!
 
Heerlijk zeg!! Leuke wending van de dag. Ik lust ze wel!
 
Het ziet er heerlijk uit.
Wagyu vlees ziet er altijd mooi uit.
 
Mooi bordje :)
 
Als dat geen smaak heeft kun je beter vegetari?r worden.
Super.
 
Noskos: Zou je weten waar we kunnen dan de echte Short Ribs bestellen/krijgen ajb?
 
Krijgen is altijd lastig ;) beef&steak heeft ook gewoon wagyu ribs, die zijn dan als spareribs. Misschien kun je daar iets mee? Die heb in hier ook in de vriezer liggen.
 
Wat een prachtig stuk vlees Dennis! Zal ook wel prachtig mooi gesmaakt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan