BasBQ
Beef en Steak

Vraagje over overnight sessies

Boris vacha

Tondelzoeker
Berichten
3
Hey allemaal,

Ik heb een vraag over overnight sessies.
Ik durf en wil niet de hele nacht mijn pelletbbq laten branden, vandaar ook de vraag of je een lange overnight cook ook kan opsplitsen en twee sessies op twee opeenvolgende dagen kan doen?

Bij voorbaat dank
Bram
 
Ben ik geen voorstander van. Je stopt dan met een cook, moet je het vlees goed en snel afkoelen om een dag daarna weer verder te gaan.
maar je hebt een pellet smoker die zijn juist uitermate geschikt om zoiets te doen.
wat wil je maken dat zolang op de bbq moet?
 
Alles kan maar het lijkt mij ook geen goed plan...... vroeg opstaan en laat naar bed is dan een (veel) betere oplossing. Wel zonde dat je 'm niet wilt laten branden in de nacht want daar is 'ie juist uitermate geschikt voor inderdaad ;) (y)
 
Ik snap je wel. De vrouw thuis is ook geen voorstander van om de bbq de hele nacht te laten branden. Van de andere kant staat de houtkachel wel de hele nacht binnen te gloeien.....

Je kunt vroeg beginnen en tot laat door gaan en het de volgende dag pas eten....
 
Wat Frits vraagt, wat wil je maken?
Dan kunnen we met je meedenken
 
Ik heb nog niet direct dingen die ik wil gaan maken maar je ziet regelmatig recepten voorbijkomen die om 14 of meer uren vragen. Het schrikt mij gewoon af. Ik denk dat ik het beste gewoon vroeg de wekker zet!

Bedankt voor alle reacties!
 
Een BBQ staat toch in de tuin en dus kan er normaal weinig mis gaan. je hebt van die pelletsmokers op wifi en die doen alles vol automatisch.

voor andere BBQ’s kun je een controller kopen.
 
Ik zelf zou met wat kortere sessie's beginnen.
Dan goede thermometer op het rooster en in het vlees, met alarm op je telefoon.
Ik denk na wat kortere sessies dat je vanzelf meer gevoel krijgt hoe stabiel de Q is.
Komt vast goed.

Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill
 
Ik heb nog niet direct dingen die ik wil gaan maken maar je ziet regelmatig recepten voorbijkomen die om 14 of meer uren vragen. Het schrikt mij gewoon af. Ik denk dat ik het beste gewoon vroeg de wekker zet!

Bedankt voor alle reacties!
Ach, als je toch nog niet van plan bent Is er niets aan de hand toch?
En als je vragen hebt over een gerecht met een wat langere bereidingswijze kan je hier altijd de vragen stellen. Geef dan wel even aan wat je wilt maken.
Pulled Pork bijvoorbeeld hoeft maar 8, 9 uurtjes te duren dus kan prima overdag
 
Ik wil graag lange nacht sessie gaan doen met een controller, iemand ervaring met een ikamand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan