BasBQ
Beef en Steak

Vraag over Picanha

 
 

Gijzzer

Vuurmaker
Berichten
79
Ik heb via een vriend die 2 stieren naar de slager heeft gebracht 2 Picanha's gekregen voor in de vriezer, dit zijn stukken van om en nabij de 3kg. Wat ik er zo van zag is dat er maar een hele dunne vetlaag op zit (door de slager grotendeels eraf gesneden)

Nu is mijn vraag, kan ik deze beter als steaks snijden en bereiden of toch aan 1 stuk?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Kan allebij, ligt een beetje aan wat je wil. Zelfde geld voor ossenhaas, wil je die in 1 keer of 'per stuk'. Wil je meer buitenkant of liever niet? Beide is goed
 
Het zijn m'n eerste picanha's, maar zonder die dikke vetlaag kan aan 1 stuk dus ook wel? (3kg jerky zie ik niet echt zitten) :)
 
Gijzzer zei:
Het zijn m'n eerste picanha's, maar zonder die dikke vetlaag kan aan 1 stuk dus ook wel? (3kg jerky zie ik niet echt zitten) :)
Een "echte" picanha weegt max 1,5kg, dus die van jouw is ruim uitgesneden. Ik zou niet het hele stuk gebruiken om te proberen of het wat is, maar het in eerste instantie alleen met een helft proberen.
Het zou jammer zijn om 3kg koe te verpesten....
En wat betreft de jerky, van 3kg vers vlees blijft na drogen maar de helft over, en die is zo op  :p
 
Was flinke stier :) Die vriend van me had de slager gevraagd om picanha van 1.5-2kg maar de slager zei zo'n mooi stuk vlees ga ik niet klein snijden... Denk voor de eerste maar eens wat vrienden uitnodigen en ze als steaks op de bbq leggen.. Bedankt voor de hulp :)
 
Als hij 3 kilo is, snij je er ongeveer een kilo af en ga je daar mee proberen, komt vast goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan