BasBQ
Beef en Steak

Voorstelronde Dennis

 
 

denman1710

Pitmaster
Berichten
545
Hallo BBQ fans,

Ik ben Dennis en ook aangestoken met het BBQ virus.......o.a. door mijn al jaren fanatieke collega Peter (forumname Grillmeister).

Ik heb deze week een Weber Master Touch GBS Ivory gekocht.
En vanavond mijn eerste kippie gemaakt als noop op BBQ gebied, maar met veel leeskennis van dit forum.

qnmfb5.jpg



Helaas zijn de GBS artikelen nog niet binnen, dus maar even op een old fashion way.....

Kip bij de poelier, gevuld met appel en uien, en in de lekbak een half blikje pils.

Kreeg met de voorgeschreven (weber boekje) briketten de temperatuur niet hoger dan 150 graden helaas, ook niet nadat ik er nog 10 had bijgegooid......, dus maar iets langer op de Weber laten liggen (1 uur en 20 minuten).
Ik heb nu de Weber longlasting briketten.

Best goed gelukt al met al voor de eerste keer, maar de kip was op het bordje wel erg vochtig, misschien toch maar wachten op me GBS gevogelte stomer en geen appel en uien er meer in doen.

Volgende keer met rookhout aan de gang.

Heb al leuke idee?n opgedaan op dit forum (o.a. een tafel en zal zo mijn creaties tonen.

Zie hier het kippie van vandaag (07-08-2015)
http://1drv.ms/1T0OK4v
 
Welkom bij ons!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom dennis, een hele mooie weber! Ik was van plan dezelfde te nemen, nu is mijn vraag blijft hij zo mooi wit?
 
Welkom Denis', join the club!
 
@Dengrill,

Ja hij blijft mooi wit en is zwart aan de buitenzijde.

Het blijft emaille, dus enige voorzichtigheid blijft gewenst.

Zaterdag aanstaande de volgende ronde (met ouders).

Dan maar 2 kippetjes erop, gevuld met gehakt denk ik.

Dan zet ik ze rechtop (misschien op een blikje) dan loopt al het vet en vocht eruit.
 
hoi Dennis,
welkom bij dit edele genootschap
 
Lees nu je voorstel topic pas
Sorry van het aansteken van het BBQ virus
 
Welkom bij de club
 
Terug
Bovenaan Onderaan