BasBQ
Beef en Steak

Voel mij nu al thuis

E

Edje

Gast
Leuk zo'n club met allemaal mensen met het BBQ virus. Mij heeft het vorig jaar te pakken gekregen nadat een maatje van mij mij aangestoken had met zijn Weber. Na een tijdje ontdekte ik het low en slow en begon mij de Weber te irriteren. Moeilijk lang op temp te houden (jaja met briketten, wist ik veel  ;)) en heb in het voorjaar een Groen ei gekocht. Wat een verademing en wat is die houtskool lucht/smaak toch zalig.

Tot nu toe doe ik het liefst wat grote dingen zoals 4 kilo Boston Butts, 3 kilo Brisket (alhoewel ik we wel achter ben dat dat niet helemaal mijn vlees is) en grote buikspareribs. Ook vind ik de oerhammetjes leuk om te doen en mijn volgende project wordt Bacon maken waarvan ik hier een recept zag. Buikspek met zwoerd is al binnen, nu het nitrietzout nog ;-)

Ik ben begonnen met recepten van bbqpitboys.com waarvan ik merkte dat veel recepten overeen kwamen met mijn smaak. Sinds kort maak ik wat dingetjes van bbq-nl.com van Den Noskos welke ik op twitter volgde en zijn manier van recepten presenteren spreekt mij aan terwijl ze ook stuk voor stuk verrukkelijk zijn. Als laatste heb ik de BBQ Butter Chicken daarvan gemaakt, om je vingers bij af te likken!

2rwotxj.jpg
n1s3zs.jpg
 
Hier kun je je "Ei" wel kwijt, welkom Edje
 
Hoi Edje met je Ei! Welkom hier!
 
Hoi Edje, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Welkom
 
Van harte welkom bij het Genootschap!!
 
Welokm, ik krijg gewoon trek van die foto's!
 
Welkom Edje!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan