BasBQ
Beef en Steak

Vlees (100% Rund) - Herman den Blijker

 

vdHeyden

Sprokkelaar
Berichten
28
image_zpsecsz0zbd.jpg

Titel: Vlees (100% Rund)
Auteur: Herman den Blijker
ISBN: 978-90-215-5754-0
Taal: Nedeslands
Blz: 272
Waar te koop: De betere boekhandel, bol.com
Prijs in ?: 29,99
Bespreking: Het boek "Vlees" is niet een 100% BBQ boek, toch wil ik het graag met jullie delen. Het mooie aan dit boek (en Herman) is dat het 100% Puur is, geen onzin dus.

Alles in dit boek draait om Rundvlees, het liefst eerlijk rundvlees. De basis en kracht zit in de eenvoud, het Rund is opgedeeld in vlees delen, bekende en minder bekende, Herman laat zien hoe elk stuk bereid kan worden. Het draait dus om het op een juiste manier garen van het vlees middels Barbecue, pan en/ of oven. Geen omslachtige recepten, alleen mooie stukken vlees.

Naast het "hoe te bereiden" staan er ook mooie achtergrond verhalen over diverse landen/ streken waar goed rundvlees vandaan komt in het boek.

Persoonlijk heb ik altijd moeite om een recept punt voor punt te volgen, dit boek is dus ideaal voor mij en alle andere die een kookboek als inspiratiebron gebruiken.

Natuurlijk staan ook in dit kookboek een aantal recepten die zeker het proberen waard zijn. Dus voor ieder wat wils.


image_zpspabzip7m.jpg

image_zpsvqblfwjr.jpg

image_zps7qssvci5.jpg
 
vdHeyden zei:
Het mooie aan dit boek (en Herman) is dat het 100% Puur is, geen onzin dus.

Herman, is dat die meneer die bij de Blokkert mesjes van pisbakkenstaal met zijn naam erop heeft liggen voor 7,99...?

Mooi vorm gegeven boek met hele stoere foto's en mooie produkten, maar Den Blijker is gewoon een hele handige zakenman. Daar hoort blijkbaar een beetje onzin bij nu en dan.

Nigella, Jamie, Rudolph, Cas.. ze doen het allemaal hoor, weet ik.
 
Sander72 zei:
vdHeyden zei:
Het mooie aan dit boek (en Herman) is dat het 100% Puur is, geen onzin dus.

Herman, is dat die meneer die bij de Blokkert mesjes van pisbakkenstaal met zijn naam erop heeft liggen voor 7,99...?

Mooi vorm gegeven boek met hele stoere foto's en mooie produkten, maar Den Blijker is gewoon een hele handige zakenman. Daar hoort blijkbaar een beetje onzin bij nu en dan.

Nigella, Jamie, Rudolph, Cas.. ze doen het allemaal hoor, weet ik.

Ben het wel met je eens qua mijnheers "Blokker assortiment", dat is echter niet het geen hier ter sprake komt. Dat het een goede/ handige zakenman is mag duidelijk zijn.  Waar het mij om gaat is de inhoud van het boek en de (duidelijke, no nonsens) uitleg. Het draait hier om Vlees en niet zozeer om de Rub's, marinades en sausjes. Dat is wat voor mij het boek Puur maakt.
 
Dank, ik snap jou!
 
Als ik 'm weer eens zie bij Las Palmas zal ik eens vragen of ik een lekker potje Hak boontjes over mijn visje heen kan krijgen.

Lijkt me verder geen verkeerd boek hoor. Op t.v. mag ik ook graag naar 'm kijken, die lekkere lompaard.



 
Terug
Bovenaan Onderaan