BasBQ
Beef en Steak

verslagje BBQ voor 9 man

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Nou nadat ik al een aantal jaren had opgeschept op de hardloopclub hoe lekker low and slow bbq is moest ik er zondag aan geloven. Zoals ik al eerder had gemeld had ik vantevoren al bedacht om in ieder geval pulled pork, Zalm op een plankje, spareribs en nog iets van sat? of souvlaki te maken. Aangezien ze niet zulk heel mooi weer hadden voorspeld, had ik bedacht om zaterdags vast de ribs te maken. Dit dan volgens de 2-2-1 methode waarbij ik het laatste uurtje zondags zou doen. Enige tegenvaller was dat de procureur die ik besteld had bij de slager van de supermarkt niet geleverd was en ik heb bij de keurslager moest halen. Gelukkig hadden die nog een mooi stukje liggen, maar ja dat is dan wel gelijk ?16,-/kg. Maar om een lang verhaal kort te maken, het was een groot succes en als je dan hoort dat mensen normaal niet zo van spareribs houden en deze wel heel anders en lekker zijn, streelt dat je ego wel. Maar de grootste knaller was toch de zalm, zo lekker in al zijn eenvoud, die vond iedereen het lekkerst. Ik merkte wel dat ik het niet zo gewend was om zoveel gerechten tegelijk klaar te maken dat ik een beetje moeite had om alles ook nog warm op te dienen. Het ene is tenslotte wat eerder klaar als iets anders. Maar zeker voor herhaling vatbaar.

pulled pork met eronder de bbqbeans

de spareribs

Pulled pork, bbq beans en Danbrassate

stukje zalm

souvlaki en spareribs
 
ziet er goed uit, je hebt ze lekker verwend  :)
 
mooi feestje zo!
 
Ik zou bijna gaan hardlopen om maar bij jouw clubje te mogen.... :D
 
Dat wordt lang lopen om al dat lekkers er weer af te lopen::)
 
En nu weer een extra rondje om de kilo's eraf te krijgen  ;)

Ziet er allemaal super uit!
 
Leuk dat je hier nog even het resultaat met ons deelt. Ziet er uit als een geslaagde avond en voornamelijk een lekkere avond.
 
Dat ziet er allemaal goed uit! Lust ik ook
 
Mooie sessie. Ziet er heerlijk uit!!
 
Nice!! Goed gedaan hoor! Leuk he? Voor zoveel mensen iets lekkers in elkaar Q-en!
 
Terug
Bovenaan Onderaan