BasBQ
Beef en Steak

Verschil tussen WSM uit 2007 (DI) en het nieuwste model

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
855
Beste mede BBQ-ers.

Ik heb een WSM op het oog die ik voor een mooi bedrag kan kopen, echter is dit een model uit 2007.
Ik heb op internet rond gespeurd maar kan nergens duidelijk de verschillen vinden.

Hebben jullie een idee wat de verschillen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Geen thermometer, kleinere waterpan, ander deurtje en geen hitteschild als ik het zo even uit mijn hoofd doe.

Ik heb ook zo'n model. De meer ervaren WSM gebruikers gebruiken vaak geen water in de pan, dus dan is de grote van dat ding niet echt belangrijk. Thermometer kan handig zijn. Kan je ook los bestellen en een gaatje in je deksel boren voor montage. Deurtje... ja geen idee, ik heb de mijne ooit vervangen door een RVS deur, gewoon omdat ik dat leuk vond, maar verder doet hij het net zo goed hoor.
 
Volgens mij is het deurtje zelf niet echt veranderd, maar er zit een ander handgreepje op. De nieuwste WSM's hebben ook nog een kabeldoorvoer erbij gekregen.
 
Naast de punten die Dennis noemt zijn volgens mij ook de poten wat minder dik toch?

Het deurtje verschilt zoals Piet zegt idd niet veel. Het 2007 model heeft een ronde knop als 'hendel' en hiermee is het standaard lastig te zien of deze in de open- of dicht-stand staat. Snel een markering op aanbrengen dus voor het eigen gemak, wanneer je een dergelijk model hebt :)
 
noskos zei:
Geen thermometer, kleinere waterpan, ander deurtje en geen hitteschild als ik het zo even uit mijn hoofd doe.

Ik heb ook zo'n model. De meer ervaren WSM gebruikers gebruiken vaak geen water in de pan, dus dan is de grote van dat ding niet echt belangrijk. Thermometer kan handig zijn. Kan je ook los bestellen en een gaatje in je deksel boren voor montage. Deurtje... ja geen idee, ik heb de mijne ooit vervangen door een RVS deur, gewoon omdat ik dat leuk vond, maar verder doet hij het net zo goed hoor.


Lees net dat jij je deurtje vervangen hebt. Heb er onlangs eentje besteld, want begreep dat de RVS deur iets beter afsluit en minder warmte doorlaat,..... klopt dit of is het dus verwaarloosbaar. Ondertussen alvast wel blij met mijn deurtje. ;)
 
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik met het voordeel in het hoofd de 2007 versie eens ga kopen... :D
 
vogels zei:
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik met het voordeel in het Hooft de 2007 versie eens ga kopen... :D

Zou het zeker doen! Gebruik de waterpan ook niet en de 'deurknop' kun je altijd zelf markeren of vervangen.
 
Het deurtje is wel anders omdat je het open kunt doen en dan blijft het naar beneden hangen. Het oude deurtje moet je eruit halen anders valt het.

En of het RVS deurtje minder warmte doorlaat? Geen flauw idee. Met een beetje geduld kun je het standaard deurtje ook goed in vorm buigen als hij niet lekker sluit. Je zou ook vilt rondom kunnen plannen om alles beter dicht te krijgen. Maar ik ben daar niet zo moeilijk in. Zolang het niet te veel lekt en zolang je alles goed kunt regelen zit je goed.
 
noskos zei:
Het deurtje is wel anders omdat je het open kunt doen en dan blijft het naar beneden hangen. Het oude deurtje moet je eruit halen anders valt het.

En of het RVS deurtje minder warmte doorlaat? Geen flauw idee. Met een beetje geduld kun je het standaard deurtje ook goed in vorm buigen als hij niet lekker sluit. Je zou ook vilt rondom kunnen plannen om alles beter dicht te krijgen. Maar ik ben daar niet zo moeilijk in. Zolang het niet te veel lekt en zolang je alles goed kunt regelen zit je goed.

Top! Ben benieuwd hoe die straks bevalt. Heb iig al wel zijn handvaten binnen.  :)
 
nieuwe model heeft standaard een doorvoer voor je kern thermometer, een rubber stopje met een gaatje en een sleufje zodat je je draaden en je probes gemakkelijk in de WSM steekt.
ik heb hier special voor gewacht met de aanschaf.
voor een oudere WSM is er natuurlijk een gamma mod mogelijk of de speciale eyelet bestellen
 
als het verschil in prijs 150,- is kan ik wel zonder gaatje voor thermometer...  :D

geeft draadje door de deksel teveel lek?
 
Je kunt een schroef vervangen door een eyelet en dan kun je er ook makkelijk met een probe in. Wat ik ook tegenwoordig nog weleens tegenkom is met een slijptol een klein gleufje slijpen tot net onder roosterhoogte, dan kun je ook makkelijk je kabels daarin leggen.
 
Dat laatste gaat natuurlijk wel ten koste van je garantie bij weber.. :D

Ik zal eens naar een oplossing zoeken als hij binnen is, vandaag iig besteld.
 
vogels zei:
Dat laatste gaat natuurlijk wel ten koste van je garantie bij weber.. :D

Ik zal eens naar een oplossing zoeken als hij binnen is, vandaag iig besteld.

Cool, ga je geen spijt van krijgen!! B-)
 
Dat zeg ik ook niet  ;) haha.... Maar voorlopig wel even .... Schuur komt vol te staan zo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan