Beef en Steak

Verschil tussen Weber Classic Kettle en Original Kettle?

Feelio

Tondelzoeker
Hallo,

Weet er iemand de exacte verschillen tussen de Weber Classic Kettle (https://www.weber.com/BE/nl/houtsko...ic-kettle-charcoal-barbecue-57cm/1341504.html) en de Weber Original Kettle (https://www.weber.com/BE/nl/houtsko...-e-5710-charcoal-barbecue-57-cm/14101004.html)

Beide barbecues lijken op het eerste gezicht hetzelfde, maar ik zie onder meer verschillen aan de wielen, het deksel en de asopvangbak.

Is het ene model een nieuwere versie van het andere? Of wat is de reden dat Weber beide modellen aanbiedt? Iemand die hier meer over weet?

Laatst bewerkt:
1 link doet het niet bij mij maar de classic heeft een as opvang schotel.
De as waait dan over je hele terrein. Zou voor mij geen optie zijn. Altijd voor de as opvang pan gaan.
De Original heeft vlgs mij de opvang pan.

Sowieso voor dat je wat koopt even gaan bekijken in het echt.

Ik heb de links aangepast. Zou moeten werken nu.

Hierbij anders ook de verschillende afbeeldingen van beide barbecues.

Weber Classic Kettle

1715603369581.png

Weber Original Kettle

1715603392567.png

Er zijn dus wel een paar verschillen, zoals de asschaal, maar in veel online shops worden beide modelnamen en foto's kwistig door mekaar gehaald. Wat hierboven het Classic model is, wordt op veel plekken het Original model genoemd. Erg verwarrend allemaal.

Wordt inderdaad overal door elkaar gerommeld.
Koop je in keder geval een W57 met asopvangbak.
Zie opm @Cherrywood

Dit is het in de Weber shop:

1715605863323.png

Daar zou ik me aan vast houden.

Prijzen zijn niet marktconform / er zijn betere prijzen zoals een Mastertouch voor € 269,-

De originele weber site zal het wel juist neerzetten zoals jij al aangeeft. de onderste de Original is ipv met een diepe asschaal ook verkrijgbaar met de aspan

Ik zie in de Belgische webshop deze modellen:

IMG_0301.jpeg

Het gaat me om de twee omcirkelde modellen en wat precies de verschillen zijn. Die staan nergens aangegeven. Visueel merk ik alleen een diepere asschaal, een andere handgreep en een haakje.

Ik begrijp het voordeel van een gesloten asschaal, maar ik twijfel nog om misschien een 47 cm model te nemen. Daar blijkt er geen model met gesloten asschaal te bestaan.

Laatst bewerkt:
Hi Feelio, een 47 cm met gesloten asopvang bestaat zeker wel. Die staat hier in de achtertuin overbodig te zijn.
Ik zoek eigenlijk een goed pleeggezin voor mijn Weber.
Ik weet niet waar je woont, maar je mag hem gratis komen ophalen in Voorburg.
Twee opmerkingen vooraf:
- hij is oud, misschien wel meer dan 20 jaar. Tegelijkertijd denk ik dat de kwaliteit ervan beter is dan van de nieuwste Webers. De deksel van de 47 cm lijkt zwaarder in de emaille te zitten dan de nieuwe 57 cm die ik heb.
- Ik ben even op vakantie, dus je zult een weekje geduld moeten hebben.

Hi Feelio, een 47 cm met gesloten asopvang bestaat zeker wel. Die staat hier in de achtertuin overbodig te zijn.
Ik zoek eigenlijk een goed pleeggezin voor mijn Weber.
Ik weet niet waar je woont, maar je mag hem gratis komen ophalen in Voorburg.
Twee opmerkingen vooraf:
- hij is oud, misschien wel meer dan 20 jaar. Tegelijkertijd denk ik dat de kwaliteit ervan beter is dan van de nieuwste Webers. De deksel van de 47 cm lijkt zwaarder in de emaille te zitten dan de nieuwe 57 cm die ik heb.
- Ik ben even op vakantie, dus je zult een weekje geduld moeten hebben.
Ja, klopt. Ik heb er intussen gevonden van 47 cm met gesloten asopvang.

Bedankt voor je aanbod, maar ik woon op bijna 300 km van jou in de Belgische Ardennen 😅

Hoe komt dat je van een 47 naar een 57 cm gegaan bent?

Ik wilde ook grotere stukken vlees klaarmaken.
Ik ben nu nog een stapje verder gegaan en heb ook nog een Primo XL gekocht. En omdat de kids bijna het huis verlaten en niet vaak meer thuis eten ook een WGA gekocht.
Vrouwlief vond het goed, maar dan moet er ook wat weg hè. 🤣

Zou altijd voor de 57 cm gaan!
Desnoods gebruikt / tweede hands.
Geeft meer ruimte en daarmee veel meer mogelijkheden. Voor low en slow maar ook high en fast bereidingen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan