BasBQ
Beef en Steak

Verschil mini / compact kamado

jan1995

Vuurmaker
Berichten
66
Ik was van plan om een Grill Guru Compact te kopen, nu heb ik echter een bol cadeaubon van 150 euro gekregen en mogen ze die daar nou net niet hebben.

Wel zag ik verschillende 13 inch kamado’s die ik van die bon zou kunnen halen. Ik heb nog nooit een kamado gehad, vandaar dat ik een goedkoop instapmodel zoek. Denken jullie dat ik voorlopig goed uit de voeten ga kunnen met een mini? Ik wil hem vooral gaan gebruiken om ‘gewoon’ te barbecuen: hamburgers, worstjes etc voor max 4 personen en af en toe een lekker stuk vlees voor bij het avondeten: een lekkere biefstuk bijvoorbeeld voor 2 personen.
 
Een Kamado blinkt uit voornamelijk op het gebied low&slow.
Mocht je voor een Kamado willen gaan zou ik minimaal voor bv een GG compact een mini lijkt mij echt te beperkt.
Andere optie is gewoon een Weber scoren (marktplaats?) dat voldoet prima voor de gerechten die jij wil klaarmaken op een bbq en is budgettair wat vriendelijker
 
Koop een WGA met wat accessoires.
Daar kun je veel mee 👍🏻
 
Ik vind een Mini voor vier personen echt te klein. Dat rooster ligt echt al snel vol.
Bol heeft wel deze:
Patton 15" zwart
of deze:
Patton 15" rood

Volgens mij hetzelfde formaat als de GG Compact
 
Ik denk dat een mini te klein is.
Dit is mijn bastard compact (30cm rooster).
Er liggen 4 kleine karbonades op van de supermarkt.
90B03339-9DE9-4248-A059-DAEAF975C909.jpeg
 
Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik toch voor een compact-model Kamado ga dan. Ik wel namelijk erg graag een kamado in plaats van een 'normale' barbecue.. ;)

Is er hier iemand bekend met de Patton Kamado?
 
Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik toch voor een compact-model Kamado ga dan. Ik wel namelijk erg graag een kamado in plaats van een 'normale' barbecue.. ;)

Is er hier iemand bekend met de Patton Kamado?
Dat snap ik heel goed, een Kamado Joe compact is een van de meest complete compacte Kamado. Wel kleur rood. Goedkoper is idd Patton of de inferno bij de hornbach. Prima Kamado voor je geld.
 
Grill guru compact ook top. bij hornbach compleet geleverd met platesetter en hoes.
 
Nogmaals dank! Ik wilde in eerste instantie inderdaad voor de Grill Guru Compact gaan. Ondanks dat de Patton zonder platesette komt ga ik hem morgen toch bestellen, vanwege de kadobon die ik heb. Die platesetter koop ik er dan los bij.
 
Dat snap ik heel goed, een Kamado Joe compact is een van de meest complete compacte Kamado. Wel kleur rood. Goedkoper is idd Patton of de inferno bij de hornbach. Prima Kamado voor je geld.
Wat compleetheid betreft, ben ik juist voor The Bastard compact gegaan. Die heeft standaard een kolenmand, betere top vent, glasvezel gasket, glazuurde halve maan plate setters. En hij is zwart!
Je moet dan wel zorgen dat je een model 2020 of beter een 2021 krijgt, anders mis je een paar dingen.
Maar goed, die zijn wel stukje duurder dan de Pattons of Infernos.
 
Ga je veel plezier van hebben. Alleen inbranden is zonde, zou er gelijk een hamburgertje bijgooien.
valt me op dat de onderste ventilatiesleuf er degerlijker uitziet dan mijn exemplaar, die zit erg los vind ik.
 
Welkom en gefeliciteerd met je aankoop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan