BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaas met zwarte knoflook en koji

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Ik wilde eens wat experimenteren met wat Japanse smaken en een varkenshaasje.
daarom maakte ik een pasta van zwarte knoflook met koji, gerookt zout, sushiazijn en wat sesam.

Het varkenshaasje heb ik gevlinderd en ingesmeerd met een dun laagje van de pasta.

35134f764cb183ff1e82a974447e0695.jpg



Dat opgebonden en op de guru gelegd.
Indirect, zo’n 130 graden, tot een kern van 55 graden. Toen nog even boven een heter deel van de q voor wat meer kleur. Toen ik zo’n 64 kern had mocht het er af.
Uiteraard kreeg ik de dikste stortbui van de dag op mn kop, maar hey, who cares :)

97becbb8b005f9dc195b27104c253d2e.jpg



bb28a839de465f52d3c09ccd71947b22.jpg



Het resultaat mocht er wezen. Fijne diepe smaken, rokerig, aards.. nog net niet in balans, iets uitgeschoten met de koji. Dus een goede reden voor een herkansing.

3f7b08660cd8e4b13760164d9df45287.jpg



Voor alle zekerheid had ik ook een met een Provençaalse kruidenkorst gemaakt voor de overige gezinsleden, maar die was toch duidelijk tweede keus bij iedereen. Ze leren nog wel eens lekker eten hier thuis!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit 😋, nog even finetunen dus
 
Dat zijn toch wel smaken waar ik veel te weinig mee doe (en kennis van heb)

Ziet er heerlijk uit.
 
Ik maak d’r een beetje een studie van en ben zo onderhand een beetje een umami addict aan t worden.
Dit soort experimenten ben ik gek op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet en klinkt wel erg lekker in ieder geval

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dat ziet er erg smakelijk uit!
 
Ziet er goed uit, hoe heb je de Koji gebruiksklaar gemaakt? zelf een papje gemaakt met een Koji startcultuur, of?? ben erg benieuwd ik lees dat het de basis is voor oa sojasaus en miso.
 
Terug
Bovenaan Onderaan