BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaas in bladerdeeg

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344
Ge?nspireerd door Maussie vandaag ook een varkenshaasje gemaakt. De varkenshaas heb ik bijna doormidden gesneden en de binnenzijde bestrooid met wat zeezout en vers gemalen peper. Hierna besmeerd met een mengsel van milde mosterd, peterselie, bieslook en knoflook. Dichtgevouwen en vastgezet met cocktailprikkers. De buitenzijde besmeerd met olie, bestrooid met zeezout en vers gemalen peper en de varkenshaas op de BBQ tot een kerntemperatuur van 50 gr. Hierna hem eraf gehaald, bladerdeeg uitgespreid en hierop ontbijtspek gelegd en het geheel dichtgevouwen (volgende keer haal ik eerst even de cocktailprikkers er uit, dit was ik vergeten) en besmeerd met een geklopt ei. Alles nog even op de barbecue tot de varkenshaas gaar is en het bladerdeeg knapperig.





 
Ziet er lekker uit. Werd de varkenshaas niet te gaar, omdat die nog maar 10 graden nodig had?
 
dat is erg mooi geworden, zal gesmaakt hebben
 
Ziet er zeer lekker uit!! :p
 
En nu is maussie benieuwd of het bevallen is, ook parma ham er om gedaan?
 
Ziet er goed uit
 
lekker hoor, schuif maar door! :D
 
maussie1982 zei:
En nu is maussie benieuwd of het bevallen is, ook parma ham er om gedaan?

Nee, die is vorige week al rond een paar kipfilets gegaan  ;). Deze was eerst ontbijtspek er om en daarna het bladerdeeg.
 
Wow ziet er prima uit, dat lust ik wel.......
Wel een goede vraag van Bert misschien, hoe was de gaarheid? foto ziet er goed uit!
 
Bert zei:
Ziet er lekker uit. Werd de varkenshaas niet te gaar, omdat die nog maar 10 graden nodig had?

Op zich viel dat mee, hij was nog lekker sappig maar wel "well done". Voor mij had hij inderdaad wel wat korter gemogen maar ik was bang dat door de omhulling van bladerdeeg, het bladerdeeg zou gaan verbranden voordat de varkenshaas op temperatuur was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan