Beef en Steak

Vaderdag Bavette en Apple crumble

Timmeeh

Stoker
Er lag nog een prachtig stuk bavette in de vriezer dat ik simpelweg niet kon laten liggen.

Ik had ’m eigenlijk iets eerder uit de vriezer moeten halen, maar gelukkig is het nog net op tijd goed gekomen met het ontdooien. Voor het grillen heb ik het vlees eenvoudig ingewreven met wat grof, onbewerkt zeezout. Daarna mocht hij op het gietijzeren rooster, waar ik hem mooi heb gegrild tot een kerntemperatuur van 48 graden.

IMG_2776.jpeg

IMG_2777.jpeg

Toen hij eraf kwam, heb ik hem in dunne plakjes gesneden. Een beetje van de pepermix van Kolenboertje eroverheen, en dat was alles wat het nodig had. Dit soort vlees heeft niet veel nodig. Ook eenvoudig bereid blijft dit een fantastisch stukje vlees.

IMG_2778.jpeg

Omdat het Vaderdag was, kreeg ik een mooie uitbreiding voor mijn gietijzercollectie cadeau. Die heb ik meteen ingewijd met een kleine Apple Crumble. De barbecue op 200 graden indirect gemaakt en een half uurtje met het deksel dicht laten bakken. Warm uit het pannetje, met een bolletje vanille-ijs erbij. Echt een perfecte afsluiter.

IMG_2779.jpeg

Al met al weer een mooie BBQ-dag. Het vlees was top en het toetje ging schoon op. Zo mag het vaker.

Dat zijn 2 heerlijke gerechtjes Tim😋

En je kunt immers nooit genoeg gietijzer krijgen voor op de Bbq 😁

Love gietijzer! :love: Welke diameter skillet heb je gekregen?

Wat heb je verder bij de bavette gegeten?

Love gietijzer! :love: Welke diameter skillet heb je gekregen?

Wat heb je verder bij de bavette gegeten?
Een 21 cm, en nog een iets kleiner ovalen schaaltje. Ideaal voor champignons of iets soortgelijks.

We hadden nog wat aardappeltjes liggen, die lekker opgebakken, en wat soep 😁 was weer genieten!

Terug
Bovenaan Onderaan