Beef en Steak

USA burger

Noah

Stoker
Moest er toch ook nog maar van komen deze maand: een burger. Ik heb al verschillende prachtexemplaren voorbij zien komen. Deze is een stuk eenvoudiger maar daarom niet persé minder lekker natuurlijk: een simpele ‘Amerikaanse diner-style’ burger. De burger zelf betrof een brisket-burger van 150 gram van de mannen van BBQuality. Het eenvoudige sesambroodje was besmeerd met een chipotle-mayonnaise. Voor het knappertje een beetje ijsbergsla. Over de brisket-burger een plakje gesmolten cheddar.
Daarbovenop een pittige bacon-koffiejam, welke ik als volgt maakte (recept voor ongeveer 6x burgertopping):

- 150 gram bacon
- 30 ml espresso
- 1/2 witte ui
- 1 teen knoflook
- 25 ml appelazijn
- 30 gram bruine suiker
- 1 el honing
- 1/2 tl gerookt paprikapoeder
- 1/2 tl chiliflakes
- peper & zout

Bacon in stukjes/reepjes uitbakken en vervolgens uit de pan halen. In het baconvet de ui in ongeveer 10 minuten glazig/licht gekarameliseerd bakken. Vervolgens de fijngesneden knoflook een minuutje meebakken. Dan de bacon terug in de pan en alle overige ingrediënten toevoegen. Het geheel vervolgens 30 minuten op laag vuur laten pruttelen en met een staafmixer tot de gewenste stuctuur mixen. Bij het afkoelen dikt de jam nog verder in. Valt prima een periode in de koelkast te bewaren, warm het potje met de jam dan even in warm water op zodat het geheel weer wat vloeibaarder wordt.

Tot zover het recept, nu natuurlijk de foto’s want anders is het niet gebeurd:

IMG_9100.jpeg

IMG_9101.jpeg

IMG_9102.jpeg
IMG_9107.jpeg

Kan alleen nergens de foto’s van de bereiding van de bacon-koffiejam meer vinden dus die moeten jullie er maar even bij bedenken 🤣

Lekker hoor, die schuif ik graag naar binnen!

• Leuk
Waarderingen: Noah
Ziet er goed uit. Klinkt inderdaad ook wel echt als een heel diner 😂
Mooi gedaan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Een heerlijke Brisket burger is nooit weg Noah!

Het ziet er smakelijk uit 😋

• Leuk
Terug
Bovenaan Onderaan