BasBQ
Beef en Steak

Tweety van de bbq

 
 

Monstersinc

Vuurmaker
Berichten
67
Gisteren eindelijk eens er aan gedacht om foto's te maken van de bereiding. Men wilde hier nog eens graag een hele tweety van de bbq 😂

Klaar gemaakt om de bbq op te gaan. Aangezien hier iemand die kip voor zich alleen wilde heb ik er nog maar 3 pootjes bijgelegd.
20240210_070547.jpg


Bbq met een blokje appelhout indirect naar een 180 graden opgestookt en bij 150 heeft de kip plaatsgenomen op de houder.
20240210_151554.jpg


De rub is een iets aangepaste versie van de Tweety rub afkomstig van Pitmaster X. Tot nu toe word deze rub hier als het lekkerste voor kip beschouwd, zelf houd ik ook wel van Cajun stijl kruiden of zelfs Indiase kruiden maar beide zijn al snel te pittig voor de mee eters.

Kip bij 150 graden in de bbq geplaatst en de temperatuur rustig laten doorlopen tot 180.

Nog een tussentijdse foto. Ik dacht dat ik de foto op de bbq nog niet had gemaakt.
20240210_154616.jpg


En de foto van het resultaat. Het vel was redelijk krokant, maar de huid heeft niet lang kunnen drogen. Een uurtje of 18 ongeveer. Volgende keer toch proberen er aan te denken en langer later drogen. Verder een heerlijk sappige kip. Alles is opgegaan en de vraag kwam al of ik in het vervolg er niet 2 kan maken 😂
20240210_161820.jpg

Helaas wel het huidje/kruiden beschadigd met van de bbq afnemen, maar het eind resultaat mocht er zijn.
 
Lekker hoor!

Gefeliciteerd met je 🐔
 
fijn kippie, ziet er goed uit!!

voor krokante velletjes zit altijd op 180 a 200. je zou het ook nog met gesmoltenb boter kunnen bedruipen.

dat rubje ga ik van je stelen 😊
 
Je bent met rubben niet te zuinig geweest... lekker hoor!
 
Lekkere chick. Stuur maar door, vanmiddag in Roermond gaan die wel op
 
Terug
Bovenaan Onderaan