BasBQ
Beef en Steak

Tweede pulled pork

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Vanmorgen rond 6:00 uur de snelstarter aangezet om een mooie procureur van 2,3kg om te zetten in een (hopelijk) nog mooiere pulled pork!
Ik gebruik het recept weer van Steven Raichlen:
http://www.epicurious.com/recipes/food/views/North-Carolina-Pulled-Pork-242247

Hier zal ik wat info en foto's van de vorderingen laten zien.

6:30 uur (iets eerder) Pulled Pork erop!
7:30 uur Temperatuur dome 120C
8:30 uur Temperatuur dome 125C
9:30 uur Temperatuur dome 140C
10:30 uur Temperatuur dome 120C
????????????????
12:30 in overleg met wat forum leden Ep, Leo en op basis van berichten hieronder (2de thermometer + eerste eruit en weer erin) bepaald dat ie dan toch echt klaar is.
PP is bijna een val-uit-elkaar-pork. Super mals is ie.

Mijn kindje ligt nu lekker ingewikkeld in de folie en handoeken te wachten om uit elkaar getrokken te worden :) Ben heeeeeeeeeel erg benieuwd.
Ik hou jullie op de hoogte!
Laterzzzzzzzzz!

Foto's


Vanmorgen rond 6:00 uur




Rond 8:30 uur


PP al op ongeveer 80C????? Volgens mij zit de thermo er goed in






Done!


Het resultaat: Behoorlijk goed dacht ik zo!




Klaar met pullen:




AANVALLEN:


Ik vond hem super lekker net als de andere eters.
Mijn vrouwtje vond 'm ook erg lekker maar de vorige zat meer smaak aan.
Zou wel eens kunnen aangezien ik de PP maar 2x heb kunnen insmeren met de azijnsaus.

Zoals altijd zijn tips & tricks very welcome!
 
lekker hoor, je hebt er goed weer bij
 
3 uur 80 graden? Dat is wel snel

Lijkt niet te kloppen is je thermo goed?
 
The Name is Neo zei:
3 uur 80 graden? Dat is wel snel

Lijkt niet te kloppen is je thermo goed?
Ik ga er nog een andere bijprikken..... wordt het zometeen een pulled speldenkussen pork
 
Misschien even kijken of de thermometer de juiste temp aangeeft door deze in heet water te ijken. Daarnaast zie ik dat je de thermometer van boven naar beneden in de procureur hebt gestoken. Misschien dat de tip wat ver naar beneden zit en niet in het midden.

Het kan overigens wel voorkomen zo snel op temp en dan toch een lekkere pp. ik heb van het weekend een 3kg procureur in 6,5 uur op 84 graden gekregen.
 
WillemHvdW zei:
Misschien even kijken of de thermometer de juiste temp aangeeft door deze in heet water te ijken. Daarnaast zie ik dat je de thermometer van boven naar beneden in de procureur hebt gestoken. Misschien dat de tip wat ver naar beneden zit en niet in het midden.

Het kan overigens wel voorkomen zo snel op temp en dan toch een lekkere pp. ik heb van het weekend een 3kg procureur in 6,5 uur op 84 graden gekregen.

Ik heb goed opgelet waar uit uiteinde van de thermometer zich bevond. Die zou goed moeten zitten.
Men zegt altijd: het is klaar als het klaar is!


 
Terug
Bovenaan Onderaan