BasBQ
Beef en Steak

Twee keer pekel gebruiken voor het roken van kip?

 
 

Pret1987

Vuurmaker
Berichten
60
Goede avond,

Als ik kip rook, is dat altijd een grill vol, heerlijk om altijd in de vriezer te hebben liggen. Hiervoor gebruik ik altijd het bbqnl recept: https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/

Nu zijn er in mijn omgeving wat mensen die ook graag wat filets willen hebben, dus moet er meer gerookt worden. Wat betreft ruimte moet dat in 2 keer.

In de bak die ik gebruik gaan 6 kipfilets in de pekel, volgens recept. Maar dit wil ik komend weekend dus 2 keer doen. Terwijl de eerste batch ligt te roken, kan de volgende de pekel in. Vandaar mijn vraag:

Kan ik het pekel badje 2 keer gebruiken? Het is volgens mij niet zo de dat het zout/suiker/kruiden zo in de kipfilet trekt, dat dit niet meer te gebruiken is. Beredeneer ik dat goed?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Nee, je kan de pekel geen 2 keer gebruiken. Je kan wel 2x zo veel maken en dan in 2 porties pekelen.
Voornaamste reden is dat het zout de filets in trekt en het zoutpercentage van de pekel niet meer klopt bij de tweede batch.

Je kan ook pekelen in een grotere bak, of bijvoorbeeld in een grote ziplock zak, dan kunnen er wel meer dan 6 filets in.
 
Grillpins aangeschaft, grotere pan gebruikt, lekker alles in 1 keer

Bedankt voor je antwoord!
581c70cf7ca62302b93c311b1943c6f5.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan