BasBQ
Beef en Steak

Triple B's - Brisket BitterBallen

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
En als je dan een hoop brisket over hebt dan kun je er buiten Burnt Ends ook nog wat anders mee maken. Na het succes van mijn pulled pork kroketten wilde ik ook zoiets met de brisket doen. Maar weer kroketten is een beetje saai natuurlijk, dus heb ik er bitterballen mee gemaakt, Brisket BitterBallen, dat begint 3x met een B dus heb ik ze maar Triple B's genoemd ;-)

Het werkt verder hetzelfde als bij de pulled pork kroketten al heb ik hier een andere rub gebruikt, ??n die het beter bij rund doet, Dizzy Pig's Raising the Steaks. Voor de bitterballen heb ik 30 gram per stuk genomen, dan krijg je een mooie maat.

Ik zal van de week even het recept posten op mijn blog en dan ook meteen hier neerzetten en ik zal er ook wat frituren dan kunnen jullie ook het eindresultaat zien.

triplebs1-1.jpg


triplebs1-2.jpg


triplebs1-3.jpg
 
Hou eens op met al die lekkere dingen hier,  :p ik weet al bijna niet meer wat ik volgende keer moet maken  :'(
 
haha, het kan altijd nog gekker en lekkerder,
Mooie bitterballen
 
Triple B bitterballen komen op de to do lijst
 
Wat liggen ze mooi strak in het gelid. ;)
 
Ik heb een dubbele hoeveelheid gemaakt, 67 ballen in totaal, dus ik moest wel een beetje netjes neerleggen anders kwam ik ruimte te kort :D
 
noskos zei:
Ik heb een dubbele hoeveelheid gemaakt, 67 ballen in totaal, dus ik moest wel een beetje netjes neerleggen anders kwam ik ruimte te kort :D

Euh... ik wil me niet opdringen maar ik heb nog wel ruimte voor een paar bbb (Al dan niet in de vriezer  :p )
 
Tjeeminee wat mooi man!
 
Die foto met de panko, daar lijken het van die kokosbolletjes met witte chocolade, hoe heten die dingen weer, van Fererro Rocher of zo. Mooi man!
 
40 minuutjes, dan ben ik er.

Doe maar 10 in een zakje en 5 om op te eten.
Tot straks
 
Zien er super uit.
 
geweldig dit. Ik ga binnenkort ook brisket maken, dus ik heb genoeg inspiratie!!! Bedankt!
 
Nou vooruit, omdat jullie het zijn ;)

triplebs2-2.jpg


triplebs2-1.jpg
 
zo hee Dennis, dat zijn ecjht prachtige bitterballen. gefeliciteerd
 
Zo dichtbij.... maar toch ver weg, misschien is een 3d scherm wel iets  :p
 
Zit er watertandend naar te kijken.
Trouwens ook mooie foto's
 
Mooie ballen en mooie foto's. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan