BasBQ
Beef en Steak

trifle

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
Dit is mijn eerste, en erg leuk om te doen, dus zeker niet mijn laatste
SAM_1001.jpg


Ingredienten:
Aardbeien
Frambozen/zwarte bessen (diepvries AH, mag natuurlijk ook vers)
Rode besjes (Diepvries AH, maar ook dit mag natuurlijk vers)
Zakje Gele room Dr Oetker
250cc Slagroom
Lange vingers
Merenguekoekjes
Yoghurt
Aardbeiensaus
Aardbeienrolcake
1 theelepel limoensap
3 eetlepels suiker
SAM_0977.jpg


Was de aardbeien, maak ze schoon en snij ze doormidden, leg ze weg met 2 eetlepels suiker en 1 theelepel limoensap.
SAM_0978.jpg


Zoek een paar mooie glazen, of een grote schaal. Ik heb grote glazen van de ikea genomen.

Volgens het pakje heb je 500cc water nodig voor de gele room, ik heb er expres wat meer water bijgedaan om hem wat te verdunnen, dan verdeelt deze zich mooier in het glas.

Eerste laag:
Aardbeien voorzichtig in het glas laten zakken en goed tegen het glas drukken, dan zijn ze mooi zichtbaar later, in het midden heb ik een framboos gedaan, om de aardbeien mooi op zijn plek te houden.
SAM_0983.jpg


Giet hierover de gele room.
SAM_0985.jpg


Leg daarna een kring van zwarte besjes langs de rand.
SAM_0987.jpg


Vul deze af met yoghurt, doe daar een beetje aardbeien saus in en verkruimel hier wat merengue overheen.
SAM_0989.jpg


Leg hier een plak cake op
SAM_0990.jpg


Vul deze weer af met gele room, leg hier een paar stukjes lange vinger op en een paar frambozen
SAM_0993.jpg


Zet het geheel weg in de koelkast
SAM_0994.jpg


Vlak voor opdienen, klop je de slagroom met de suiker, en doe je deze als laatste laag in het glas, garneer dit met wat aardbeien en poedersuiker.
SAM_1001.jpg


Ik kon met bovenstaande hoeveelheden makelijk 3 grote glazen vullen.

Ik zou zeggen laat je fantasie de vrije loop en maak er wat lekkers van! (uiteraard mag er her en der ook best een scheutje drank in)
Eet smakelijk!

ps de gele vla op de foto was een alternatief voor het geval de gele room geen succes was geweest, en de melk had ik niet nodig (voor de gele room gebruik je water, zal vast ook met melk kunnen)
 
Spiffs, geweldig bedankt voor het delen.
 
Wat feestelijk zeg!
Om te onthouden dus..
 
Een lekker kleurrijk feestelijk toetje, mooi hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan