Ook hier dit weekend voor de eerste keer Tootsie`s Pork Steak.
Enthousiast geworden door de diverse posts over Pork Steak, de vlog van @noskos en Netflix moest het er een keer van komen.
Hierbij zoveel mogelijk het recept van @noskos aangehouden.
Plaatsing van het vlees was een "gokje" ik ging ervan uit dat als ik de houtskool in de Summit op het laagste niveau zou leggen en geen deflector plaat zou gebruken ik hoogte genoeg zou moeten hebben.
Procureur in 5 stukken van 5 -6 cm dik gesneden. En bestrooid met zout en peper.
Bij de Summit de houtskool op het lage niveau van indirect grillen maar zonder deflector plaat.
Daarbij de houtkool aan één kant gehouden zodat er ruimte was om het vlees weg te leggen naast de brandende kolen.
Wat rookhout erbij : hickory
BBQ op 130-135 graden en het vlees erop.
Ondertussen de mop saus bereiden:
Op de BBQ gespeeld met de plaatsing van het vlees. Af en toe boven de kolen dan weer er wat naast.
Na 1,5 uur 1e keer moppen:
Daarna door elk half uur totdat de steak een kerntemperatuur hadden van 85-90 graden.
Na ca 5,5-6 uur was dit het resultaat:
In combinatie met een gebakken aardappeltje en een salade een heerlijk maal.
Verbeterpunten?
Iets minder peper in de pezo mix.
Volgende keer geheel boven de kolen bereiden.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Enthousiast geworden door de diverse posts over Pork Steak, de vlog van @noskos en Netflix moest het er een keer van komen.
Hierbij zoveel mogelijk het recept van @noskos aangehouden.
Plaatsing van het vlees was een "gokje" ik ging ervan uit dat als ik de houtskool in de Summit op het laagste niveau zou leggen en geen deflector plaat zou gebruken ik hoogte genoeg zou moeten hebben.
Procureur in 5 stukken van 5 -6 cm dik gesneden. En bestrooid met zout en peper.
Bij de Summit de houtskool op het lage niveau van indirect grillen maar zonder deflector plaat.
Daarbij de houtkool aan één kant gehouden zodat er ruimte was om het vlees weg te leggen naast de brandende kolen.
Wat rookhout erbij : hickory

BBQ op 130-135 graden en het vlees erop.

Ondertussen de mop saus bereiden:
- een liter water.
- Een ui grof gesneden.
- 60 ml (appel) azijn.
- 1 eetlepel mosterd in plaats van mosterdpoeder (niet op voorraad)
- 2 eetlepels Worchestershire aka wosjschoster aka wschsch saus.
Op de BBQ gespeeld met de plaatsing van het vlees. Af en toe boven de kolen dan weer er wat naast.
Na 1,5 uur 1e keer moppen:

Daarna door elk half uur totdat de steak een kerntemperatuur hadden van 85-90 graden.
Na ca 5,5-6 uur was dit het resultaat:

In combinatie met een gebakken aardappeltje en een salade een heerlijk maal.
Verbeterpunten?
Iets minder peper in de pezo mix.
Volgende keer geheel boven de kolen bereiden.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Laatst bewerkt: