BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk steak grainfed 1,5kg

Marc17960

Kooltjesharker
Berichten
116
Tomahawk steak grainfed voor de eerste keer op mijn groot ei.
Droge rub gemaakt met paprikapoeder, bruine suiker, zout, zwarte gestoten peper, tijm, rozemarijn  en chilipoeder.

ongeveer 6,5 cm dikt 1,5 kg

gerookt op 100-110? met notenhout tot kerntemperatuur van 43? Dit was het resultaat

Dan gekorst op 235? gedurende een 5 tal min beide kanten voorzien van de nodige BBQsaus en ongeveer 25 min laten rusten

Ondertussen dat het vlees rust wat portabello's gebakken. 2 verschillende versies.

Dit was het resultaat na rusten.

Het bordje van mijn echtgenote.

Het restant van de tomahawk.

En toch zijn er nog die er het een en het ander kunnen afhalen.  :)


 
Het ziet er mooi mals uit! Is het de eerste keer op je ei? Omdat ie zo zwart is van binnen.
 
neen, niet de eerste keer.
Heb hem gekocht in augustus, en reeds veel keer gebruikt.
Eergisteren nog een lekkere lamsbout op gerookt.
marc
 
Zou heel graag beginnen met roken in mijn Oklahoma smoker, maar dit is echt onontgonnen terrein voor mij. Hier heb ik echt nog geen kaas van gegeten, en weet ook nog niet goed hoe hier aan te beginnen
Ik zou zeggen alle hulp en tips welkom

Marc
 
dat is echt een prachtig stuk vlees, zal zeker gesmaakt hebben  :)
 
Wow!! das een mooie binnenkomer!! daar had ik graag een stukje van geproefd!! :D
 
Mooi primitief uitziend brokje vlees. Dat lusten we bij ons thuis ook wel!
 
Zoals je op de foto kan zien zal is er niet veel overgebleven, maar er zullen zeker nog andere dingen volgen
 
Lekker steakje hoor!
 
Dat ziet er uit om honger van te krijgen!
En betreft je Oklahoma, gewoon proberen.. Start met wat simpels om hem op temperatuur te leren houden en voor je het weet komen dit soort lekkere steaks er vanaf!
 
Tomahawk....erg lekker stukje vlees en ziet er perfect uit! Kan deze bijna door het scherm proeven :p
 
Het water loopt mij in de mond! i love Tomahwak!
 
Zo dat is zeker een mooi stuk vlees ziet er smakelijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan