BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk en Rib Eye Lidl

marco

Vuurmaker
Berichten
91
Hoi Hoi,

Vorige week was er een aanbieding van de Lidl met Rib Eye en Tomahawk. Een vriend van me, zei net dat er nog lagen bij de Lidl.
Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hadden met deze stukken / kwaliteit van de Lidl. De prijs vind ik erg goed. 15 uur voor kilo Rib Eye (met bot) en 22 euro voor een kilo Tomahawk. Moet ik er vanavond heen rijden of niet?
Linkje voor de aanbieding en fotos: https://uw-folder.nl/lidl-aanbiedingen/folder-56257-19
 
Deze aanbieden was een aantal maanden geleden in de Lidl in Belgie.

Die tomahawks in Belgie waren prijs kwaliteit zeer goed.
Er stond toen ook lamsgigot in promo aan 9€/kg.
 
Denk dat ik zelf al eens naar de lidl ga moeten gaan rijden. Mijn vrouw gaat wel al eens een keertje en telkens ze vraagt wat ze moet meebrengen, zeg ik dat ze moet zien of er geen speciale vlezekes zijn. Maar dat lukt haar precies niet goed, tot de laatste keer. Toen had ze een ribeye mee. En die was perfect in orde. Was Ierse Hereford.

Hopelijk heeft ze nu geleerd hoe het moet :ROFLMAO:
 
Hoi Hoi,

Vorige week was er een aanbieding van de Lidl met Rib Eye en Tomahawk. Een vriend van me, zei net dat er nog lagen bij de Lidl.
Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hadden met deze stukken / kwaliteit van de Lidl. De prijs vind ik erg goed. 15 uur voor kilo Rib Eye (met bot) en 22 euro voor een kilo Tomahawk. Moet ik er vanavond heen rijden of niet?
Linkje voor de aanbieding en fotos: https://uw-folder.nl/lidl-aanbiedingen/folder-56257-19
Deze Tomahawk was zeer lekker, zeker voor de prijs! Telkens als Tomahawks (vaak in een mooier doosje) worden aangeboden bij Lidl kopen wij er steeds en deze dry aged was zeer lekker. Rustig op de Q indirect en dan op het einde op direct vuur en smullen maar. Gewoon met peper en zout of met Rub, steeds in orde. Waar wij nu wel naar kijken is de verdeling van het vet en dan kiezen we de volgens ons de beste uit.
 
Ik vind het echt troep, keer geprobeerd nooit meer. In mijn geval een ribeye gekocht kijkend naar de verpakking zag het er goed uit alleen het stukje wat je niet ziet was waardeloos. Plus het was niet 1 groot stuk maar 2 kleine.
 
Ik vind het echt troep, keer geprobeerd nooit meer. In mijn geval een ribeye gekocht kijkend naar de verpakking zag het er goed uit alleen het stukje wat je niet ziet was waardeloos. Plus het was niet 1 groot stuk maar 2 kleine.
De normale ribeye is inderdaad zelden goed voor de Q, zijn vaak veel te dun... In België zijn deze echter niet per 2 verpakt, of ik kijk misschien niet automatisch naar die verpakkingen
 
Ik heb ze gisteren beide gekocht. Allebei zien ze er goed uit. Het zijn ook flinke jongens en heb erop gelet dat het 1 stuk was en geen 2 kleine. De ribeye van 1kg is zeker 5cm dik en ook de tomahawk heb ik uitgezocht dat er nog wat vet aan en in zat, waardoor het een model van bijna 1,2kg was. Denk dat er 1 de diepvries in gaat en de andere dit weekend op de Bastard gaat.
 
Wij selecteren ook altijd als er zoiets in promo staat.
Goed kijken, maar prijs kwaliteit vind ik ze zeker niet slecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan