BasBQ
Beef en Steak

Toch Low&Slow Char Siu op de WSM

 
 
 

Emvdvee

Sprokkelaar
Berichten
32
Al een tijdje aan het nadenken om Char Siu te maken op de WSM. Na vele bronnen geraadpleegd te hebben het volgende ondernomen:

Als eerste het vlees (buikspek) gemarineerd: Vlees ingesneden, in repen van 2 a 3 cm breed gesneden en in de kant en klare Char Siu marinade van de Toko gelegd voor 24 uur.
Vandaag de kolenbak van de WSM onderverdeeld in direct/indirect. Waterpan eruit gelaten om een hogere temperatuur te krijgen om het vlees mooi te roosteren.
Onderste rooster er ook uit gelaten en de vleesrepen aan vleeshaken (eigenlijk gewoon ophanghaken van de campingwinkel twv 2,55 euro  ;) )aan het bovenste rooster opgehangen.

Daarna afwisselend boven direct en indirect gehangen door het bovenste rek steeds een halve slag te draaien. Wanneer de Char Siu boven direct vuur hing was verbrandingsgevaar aanwezig dus de boel scherp in de gaten gehouden. Tussendoor met ingekookte marinade met honing erdoorheen geroerd ingesmeerd. Had verwacht dat het korter zou duren maar het hoort toch echt thuis in de Low&Slow sectie van dit forum.

Na 2 uur zat de kerntemperatuur op 70 graden.
Tussendoor nog lekkere Surinaamse Bami gemaakt uit dit recept: http://surinaams-eten.blogspot.nl/2011/12/surinaamse-bami.html?m=1
Uiteraard wat Madame Jeanette voor op de bami.

Zeer tevreden over het resultaat. Vandaag was een testcase. Binnenkort een verjaardag in het het gezin en dan blijven er altijd aardig wat mensen eten. Dit is wel aardig in behoorlijke hoeveelheden te produceren.....


 
Lekker hoor.
 
lust ik ook  :)
 
Ziet er prachtig uit... maar wat een vetjes weer!
 
spekkie voor mijn bekkie  :p
dat ziet er heerlijk uit, deze ga ik zeker proberen te maken
bedankt voor het delen
 
Heerlijk, kwijl, kwijl, kwijl
 
Terug
Bovenaan Onderaan