BasBQ
Beef en Steak

tips voor een beginner (foto update)

 

Dubb

Vuurmaker
Berichten
66
Hallo allemaal,

Zoals ik in het voorstel topic al geschreven had ben ik sinds kort in het bezig van een Weber Mastertouch GBS.

Aanstaande zondag krijg ik twee mee-eters en wil dus met 4 personen gaan BBQ'en. Ik moet 's middags nog weg dus ik heb geen tijd om low & slow gerechten te maken maar ik zou mijn gasten toch iets anders aan willen bieden dan een frikandel en een speklapje :p

Ik zat zelf te denken om een bierblik tokkie te maken en de tomatentaartjes van Jet volgens mij liggen de bereidingstemperaturen redelijk op een lijn en kan ik deze twee gerechten wel tegelijk bereiden?

Mijn vraag is eigenlijk of jullie nog gerechten kunnen aanraden die eenvoudig tegelijkertijd te bereiden zijn op de Q?

uiteraard ga ik proberen om hier wat foto's van te maken en deze te posten op het forum.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Bernd
 
picanha?
 
Jodenhaasje ? redelijk goedkoopje stukje vlees en lekker!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Leuk man, welkom. Als je gaat beginnen : Go Big! Bereid iets dat uren kost, in een soup: veel vocht dus vlees is niet droog. Deel het avontuur met je vrienden en ga verfijnen. Dan komt deze community echt tot zijn recht voor je. Have fun!
 
Als je de kip op het kolenrooster zet, kun je op het bovenrooster (zonder middenstuk) erg goed een direct gegrild voorgerecht bereiden...
 
Bedankt voor alle reacties!

Mijn gasten hadden al het een en ander gebracht vandaag dus ik heb geen vrije keuze meer.

Ik heb verse hamburgers, karbonades en een grote zalmmoot gekregen.

Ik denk dat ik de hamburgers en de karbonades gewoon voorzie van kruiden en bereid ze vervolgens op de Q. Zag een aantal lekkere Karbonade recepten voorbij komen op de site maar ik heb helaas niet alle gerechten in huis en dat gaat me voor morgen dus ook niet meer lukken.

Voor de zalm ga ik de Steven & Me van april 2013 proberen. ik heb alle ingredi?nten in huis dus dat moet lukken. Kan ik een stukje aluminium folie onder de zalm leggen tijdens het bereiden of fungeert dit als een hitteschild en wordt de onderkant dan niet gaar?

Verder ga ik de "tomatentaartjes" van Jet maken als bijgerecht en de "Caprese verkeerd" van Boldeagle.

@Big-T heb even op de site van jullie gekeken en Picanha ziet er goed uit ga ik zeker eens proberen!

@Frits de ribs leken me wel wat alleen had onze slager geen ribs en de supers hier in de buurt alleen maar voorgegaarde/gemarineerde ribs dus dat ging hem niet worden

@noskos Bedankt warme welkom en de acceptatie op facebook wat een lekkere dingen komen daar voorbij zeg :D

Ik zal proberen om een aantal foto's te schieten en ze te plaatsen als alles gelukt is.

Nogmaals bedankt voor de reacties en fijne paasdagen gewenst

 
Hallo allemaal,

Ik heb de paasdagen weer overleefd en heb lekkere gerechten gemaakt op de Q.

Zoals beloofd een aantal foto's excuses voor de rommelige borden en de snelle foto's (volgende keer pak ik de spiegelreflex er bij :p)

"tomatentaartjes" van Jet :

IMG_20140420_163247_zpsfb5t0po8.jpg


IMG_20140420_165415_zpszp96j94z.jpg


IMG_20140420_171550_zpswrv871ao.jpg


IMG_20140420_181220_zpsbzpqslqg.jpg


De "Caprese verkeerd" van Boldeagle

IMG_20140420_174721_zpsdpngxm1w.jpg


IMG_20140420_180825_zps9ghadimc.jpg


en als laatste de Steven & Me van april 2013

IMG_20140420_160955_zpssyddcn3g.jpg


IMG_20140420_171026_zpsgulcxut9.jpg


IMG_20140420_191519_zpsq00lduzn.jpg


Iedereen vond het heerlijk dus wat mij betreft een geslaagde dag.

Bedankt voor de tips en reacties en op naar de volgende sessie :D
 
Lekker, en met stip gestegen in de BBQ waardering vermoed ik  :D
 
ik heb het vermoeden dat je vanaf nu gewoon de pineut bent  ;)
 
Mooi gemaakt!!
 
Lekker uitgepakt! En weer een aantal vrienden die nu weten dat BBQ meer is dan speklapjes schroeien...
 
Goed gedaan! maar ik zou voortaan het heft in eigen hand nemen voor je het weet komen je gasten met voorgegaarde kipdrumsticks. (gatver... van die plofkippoten).
 
Die gasten zaten voor een Dubb op de eerste rij!
Leuke gerechtjes. Zien er ook mooi uitgevoerd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan