BasBQ
Beef en Steak

Thermometer erin of telkens opnieuw meten?

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
76
Beste BBQers,

Ik heb een losse thermometer die je in het vlees steekt.
Oftewel langwerpig uit de bbq koffer.
Kan ik die erin laten zitten of moet ik telkens opnieuw meten (erin en eruit?
Alvast bedankt voor de tips!!
 
Mijn voorkeur gaat maar een thermometer die er in blijft zitten aangezien dat iedere keer je een meting doet met een losse thermometer een gat prikt in het vlees en zo kunnen de sappen uit het vlees lopen waardoor je vlees minder sappig is


Low en slow op de 57 GBS
 
Laatst bewerkt:
Beste BBQers,

Ik heb een losse thermometer die je in het vlees steekt.
Oftewel langwerpig uit de bbq koffer.
Kan ik die erin laten zitten of moet ik telkens opnieuw meten (erin en eruit?
Alvast bedankt voor de tips!!
Geen idee welke thermometer je bedoeld........ zoiets? Die kun je er in laten als je roostertemperatuur niet al te hoog is ;)
Schermafbeelding 2021-04-09 om 16.05.33.png
 
Kan je eens een foto maken?
Als het een instant thermometer is, zoals bijvoorbeeld een thermapen, dan moet deze er steeds uit.
 
Die kun je niet laten zitten. Deze gebruik je om zelf even een meting te doen
 
Wat raden jullie aan een thermometer met een app? daar neig ik naar puur het gemak maar ook de mogelijkheden..
 
Ik heb zelf onlangs de Ikbird IHT-1S gekocht als instant thermometer. Ik ben daar zeer tevreden over. Ideaal voor het snel meten van bijvoorbeeld een steak of kip.

Als thermometer die in het vlees blijft zitten zijn er heel veel mogelijkheden. Ik heb zelf de Fantast van Ikea (zonder app) en de iGrill mini van Weber. Prima ding die iGrill mini, maar het Bluetooth bereik redt het net niet tot achterin de tuin. Daarom nu aan het wachten op de Inkbird IBBQ-4BW die zowel Bluetooth als WiFi heeft.

Via de Facebook pagina van Inkbird zijn er regelmatig leuke acties (-30%).
 
Ik gebruik een inkbird en thermapen voor instant en een meater+ voor langdurige/permanente metingen.

Meater kost wat maar is echt een top ding, Bluetooth kan je dmv een tweede device omzetten naar wifi.zit een gelikte app bij maar werkt echt heerlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan