Beef en Steak

The Meathead Method

Nicon

Stoker
Beste forumleden,

Voor vaderdag heb ik weer een mooi boek cadeau gekregen van de kinderen en vrouwlief☺️!

Ik ben fan van Meathead, de man achter de website www.amazingribs.com. (Leuke plek voor inspiratie, boeken, tips&tricks en reviews btw.)

Ik heb zijn vorige boek “Meathead: The Science of Great Barbecue and Grilling” met veel plezier van voor tot achter helemaal doorgelezen. Ik hou er van als uitspraken/stellingen niet alleen ‘expert opinion’ zijn maar ook een beetje wetenschappelijk onderbouwd worden (#beroepsdeformatie). Niet dat dit boek ook alle referenties van de wetenschappelijke studies aanhaalt of rapporteert, maar de poging tot wordt hier zeker gewaardeerd😋.

Meathead heeft recent zijn nieuwe boek uitgebracht wat eigenlijk een uitgebreidere en verbeterde versie is van het vorige: The Meathead Method.

Wederom vind ik dit weer een leuk boek met wat meer theoretische diepgang en uitleg over the science of BBQ. Ik heb wat foto’s toegevoegd om een indruk van het boek te geven. Daarnaast staan er ook nog een hoop leuke recepten en ideeën in om thuis lekker verder mee te experimenteren.

Wat mij betreft is dit weer een geslaagd vaderdagcadeau, maar ook een fijn naslagwerkje voor de beginnende en gevorderde BBQ’er!

IMG_1143.jpeg

IMG_1144.jpeg

IMG_1145.jpeg

IMG_1147.jpeg

IMG_1146.jpeg

Ik ben al jaren grote fan van amazing ribs.
En de wetenschappelijk benadering van bepaalde zaken zijn geweldig van Meathead.
Dit boek zou zomaar bij mij op de boekenplank kunnen komen.
Al staat er op amazingribs.com zeeën aan informatie.

Ik ben al jaren grote fan van amazing ribs.
En de wetenschappelijk benadering van bepaalde zaken zijn geweldig van Meathead.
Dit boek zou zomaar bij mij op de boekenplank kunnen komen.
Al staat er op amazingribs.com zeeën aan informatie.
Helemaal eens, wat er aan informatie op de website staat is geweldig! Maar wat analoog leesvoer voor op vakantie is bij deze voorzien🤩.

Kende het/hem niet, ga eens op onderzoek uit. Bedankt voor de tip.

Oeh, ik ben ook een groot fan van de wetenschappelijke benadering.
Daarnaast vind ik het heerlijk om zo'n boek een keer helemaal door te lezen.
Ik heb hem op m'n lijstje gezet :).

Terug
Bovenaan Onderaan