BasBQ
Beef en Steak

The heat is on

G

GerBQ

Gast
Na de karbo-stapeltjes durfde ik het toch wel aan om PP te gaan maken.

Maar vind daar dan ook nog maar eens de tijd voor :-/
Hemelvaartsdag dus... afgelopen dinsdag nog snel even naar de slager voor een procureur van 3,7 kg  :)
WP_000700.jpg


Met een standaard receptje en wat eigen toevoegingen ingesmeerd en een dagje in de koelkast
WP_000702.jpg


Woensdagavond klokslag 6 uur: The heat is on! en stabiel op dik 100 graden. Gemeten met een niet echt nauwkeurige thermometer.
WP_000708.jpg


Afwachten en de thermometer in de gaten houden maar. Na een paar uur blijkt dat de thermometer wel iets (ruim 10 graden) te hoog meet en blijft de kerntemperatuur hangen net onder de 80 graden. Na een rondje hardlopen en net voor ik naar bed ga rij ik de Weber maar even in de garage om makkelijker de temperatuur te houden. Nog een paar kooltjes erbij en slapen maar. om half 5 gaat de wekker er moeten nog wat lelies worden geplant (ik ben leliekweker), dus vroeg op. Snel even kijken bij de Q  ;) En ja hoor de temperatuur is aan het doorstijgen, nog een paar uurtjes en hij is klaar. *juicht*

10.00 uur De lelies zijn geplant en gauw weer even kijken. De temperatuur is gedaald  :-[ kooltjes zijn op.
Even voelen: hij valt bijna uit elkaar! Ik ga er van uit dat ie wel klaar is. Terwijl ik hem inpak breekt er een stuk af, alvast maar proeven ;) fantastisch.
WP_000710.jpg


In de folie laat ik hem liggen tot ik hem trots aan de familie kan laten zien. Ze trekken hem uit me handen vandaan  :D
WP_000711.jpg
WP_000712.jpg

Hij smaakt top en met een beetje Canarische Mojo helemaal!

Ook nog even een broodje langsgebracht bij Leo, voor de morele steun en gelijk die van hem geproefd om te vergelijken.
Leuk want de smaak is totaal verschillend. Die van mij is zoet en heel pittig en die van Leo meer knoflokerig.
 
Ja hoor, knorretje terecht verdient!
 
Ziet er goed uit,gefeliciteerd met je knorretje.
 
hij was lekker Gerben, een welverdiend knorretje.

Nu snel op naar de koei?  :)
 
Bedankt allemaal!

idd Leo, ben al aan het denken over een stukkie buffel! ;)
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je knorretje
 
Mooi stukkie vlees ,gefeliciteerd met knor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan