BasBQ
Beef en Steak

Tekening BGE-L tafel

R

RWMJ

Gast
Waarschijnlijk een long-shot maar ik kan het proberen:
Ik ben voornemens om een BGE Large aan te schaffen. Nu heb ik wel wat schetsen gemaakt om dit ei in een tafel 'te gieten'.
De tafel voor de BGE wil ik zelf gaan maken, en het moet hierop gaan lijken: http://www.greeneggtotaal.nl/product/large/large-tafels/douglas-tafel-opbergkast-2/

Echter de afmetingen wil ik anders (LxBxH : 180x75x80).
Omdat ik het zelf wil maken, en ik denk dat de voorbereiding het halve werk is ben ik van plan om een bouwtekening te maken. Een tekening waarin het volgende in te zien is:
- Vooraanzicht incl. maatgeving
- Bovenaanzicht incl. maatgeving
- Gegevens per paneel (ik denk het te kunnen opbouwen uit 5 panelen (zijkanten, onderkant, blad/bovenkant en achterkant).

Is er iemand op dit forum die dergelijke soortgelijke tekeningen heeft?
Zoniet, dan moet ik er echt zelf aan beginnen, maar als het wiel al eens is bedacht en uitgevonden....
 
Hoi Gilles,

Pracht tafel, jammer dat je het eind resultaat met de green egg er in niet hebt geplaatst.

Idee misschien ;)
 
Gilles zei:
zoiets? http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=9909.0

Ik heb toendertijd bewust voor links en rechts gekozen als kastje omdat je dan links je vlees 'koud' hebt en rechts het vlees bereid. Praktijk is dat er ook een frietpan op staat en nog meer zut dus je hebt altijd ruimte tekort.

Gilles! Een prachtige tafel, komt heeeeeel dicht in de buurt van wat ik wil (diepte werkblad wordt bij mij geen meter).

Als ik dan toch wat kritisch mag zeggen; persoonlijk zou ik die beits niet zo donker hebben gedaan.

Verder ontzettend mooi!!
Heb je hier nog detail tekeningen van?
 
RWMJ zei:
Gilles! Een prachtige tafel, komt heeeeeel dicht in de buurt van wat ik wil (diepte werkblad wordt bij mij geen meter).
Die meter heb je toch wel nodig hoor, je kunt er misschien 10 a 15cm vanaf halen als je het handvat voor uit je meubel wil laten steken, maar je deksel moet ook open kunnen.

RWMJ zei:
Als ik dan toch wat kritisch mag zeggen; persoonlijk zou ik die beits niet zo donker hebben gedaan.
Check, vind ik ook. Ik had hem niet moeten beitsen, gewoon douglas laten zijn. Staat op de todo voor dit jaar, helemaal kaalschuren (beginnen met de achterkant zodat ik kan zien of het uberhaupt mooi word). Ander verbeterpuntje is het verdiepen van de scharnieren die tegen het meubel zitten zodat de deurtjes vlakker gemonteerd worden, zal hier nog wel eens een foto van maken.

RWMJ zei:
Verder ontzettend mooi!!
Heb je hier nog detail tekeningen van?
Mogelijk wel, op mijn computer thuis. Ik heb overigens de naden tussen het hout dichtgekit zodat de kastjes ook echt droog zijn. Hierin heb ik mijn houtskool (in 2x 10L emmer) en rookhout (in plastic afsluitbare bakken)

 
Gilles zei:
RWMJ zei:
Gilles! Een prachtige tafel, komt heeeeeel dicht in de buurt van wat ik wil (diepte werkblad wordt bij mij geen meter).
Die meter heb je toch wel nodig hoor, je kunt er misschien 10 a 15cm vanaf halen als je het handvat voor uit je meubel wil laten steken, maar je deksel moet ook open kunnen.

RWMJ zei:
Als ik dan toch wat kritisch mag zeggen; persoonlijk zou ik die beits niet zo donker hebben gedaan.
Check, vind ik ook. Ik had hem niet moeten beitsen, gewoon douglas laten zijn. Staat op de todo voor dit jaar, helemaal kaalschuren (beginnen met de achterkant zodat ik kan zien of het uberhaupt mooi word). Ander verbeterpuntje is het verdiepen van de scharnieren die tegen het meubel zitten zodat de deurtjes vlakker gemonteerd worden, zal hier nog wel eens een foto van maken.

RWMJ zei:
Verder ontzettend mooi!!
Heb je hier nog detail tekeningen van?
Mogelijk wel, op mijn computer thuis. Ik heb overigens de naden tussen het hout dichtgekit zodat de kastjes ook echt droog zijn. Hierin heb ik mijn houtskool (in 2x 10L emmer) en rookhout (in plastic afsluitbare bakken)


Heel netjes. Wat ik dacht te maken is om de egg qua grillgrootte boven het blad uit te laten steken.
Hierdoor 'win' ik ruimte in de breedte en kan ik het werkblad een beetje lager aanhouden.

Voornaamste reden van minder breed is dat het meubel dan netjes door de deur past om hem naar binnen te doen.

Mocht je de tekeningen met me willen delen, dan houdt ik me graag aanbevolen!
Mocht je me nog meer feedback willen geven, ook heel fijn ;-)
 
2016_06_07_21.jpg


2016_06_07_21.jpg


tadaa :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan