BasBQ
Beef en Steak

Tafel voor de Kamado

 

Trabuca

Tondelzoeker
Berichten
23
Sinds dag ??n ergerde ik me aan het goedkope en slecht gelaste onderstel van de Auplex kamado. Na een winter buiten onder de hoes begon deze ook al te roesten, de wielen waren ook niet je van het. Na het zien van vele mooie creaties hier en op het net moest ik dit ook hebben  :)

Ik had ooit een oud werkblad van iemand gekregen dat dienst had gedaan als werktafel in een schuur. Het was een mooi verlijmd grenen blad maar was aan de bovenzijde flink toegetakeld. De onderzijde zag er goed uit en na een uur met de bandschuurmachine en een decoupeerzaag had ik een mooi blad voor mijn tafel.

IMG-20140721-WA0004.jpeg


Toen ben ik de framebalken gaan zagen. Dit zijn 5x12cm vuren houten balken die mijn opa nog had liggen. Deze waren ongeschaafd dus hier ook de nodige tijd moeten schuren. Maar h?, als het gratis is  ;). Hier zie je trouwens de lelijke kant van het blad, die komt uiteindelijk uit het zicht.

2014-07-21%2015.03.07.jpg


Dit alles op het blad bevestigd met stalen hoekstukjes. De zes poten zitten met grote stevige hoekstukken vast, de liggende balken met kleine hoekstukjes.
De balken voor de kamado heb ik van onderuit geschroefd zodat dit blind bevestigd is, hiervoor heb ik potgaten geboord in de dwarsliggende balk.

2014-07-22%2017.46.57.jpg


Vervolgens ben ik de wanden dicht gaan maken. Omdat ik het blad op de kop had liggen en lekker bezig was betrapte ik me pas later dat ik per abuis de verkeerde kant had dicht gemaakt  :-/ , de BBQ wilde ik aan de linker kant hebben. Dit heb ik later eenvoudig aangepast, het waren maar vier schroeven per paneel  :)

2014-07-23%2018.02.05.jpg


De volgende stap waren twee deuren

2014-07-24%2014.26.21.jpg

2014-07-24%2014.25.51.jpg


Vervolgens zwenkwielen geplaatst, gebeitst, steen geplaatst en de kamado er ingetild.

2014-07-26%2013.31.33.jpg


Toen kon het genieten beginnen. Wat een genot om zo'n groot werkblad te hebben. Dit is nu mijn werkplek.

2014-07-26%2013.31.01.jpg
 
Zo, dat is een zeer geslaagde tafel geworden zeg! Knap gedaan.
 
Netjes!
 
Die tafels worden maar mooier en mooier
 
Ik ben er ook wel blij mee. Hij is ook erg stevig, we zijn er met twee man op gaan staan en er was geen beweging in te krijgen.

In het kastje wil ik nog een legplank maken en ik ga op zoek naar een hoes. Het hout is niet ge?mpregneerd en ik weet niet of de beits genoeg bescherming biedt tegen het natte Nederlandse weer. De hoes die ik nu gebruik is van de BBQ en valt alleen over de koepel.
 
Super sjiek!
 
Mooi hoor, niks mis mee!
 
Zeer sjiek hoor...
 
Nice!!
 
Hallo,

Heb je misschien een tekening van deze tafel?

m.v.g.

LEO Roest
 
Terug
Bovenaan Onderaan