Zoals de titel al aangeeft is het vandaag een gezellige dag, kids thuis en ikke verlof.
Dus dacht ik, ga eens pulled pork maken met de kids. 2 dagen eerder een klein stuk procureur (+/-1kg) uit de vriezer gehaald en deze rustig laten ontdooien.
Vandaag een beetje getrimd.
Vervolgens het stuk in de rub gezet.
In de tussentijd de kamado aangestoken en de temperatuur stabiel op +/-120°
Nadat de kamado was ingericht, mocht het stuk vlees erop.
Hier mocht die mooi genieten van de rook en warmte. Na ongeveer 2,5uur zat er een mooie bark op het vlees en mocht die in een braadslede met aluminiumfolie erover.
Kernthermometer geplaatst en het alarm ingesteld op 90°. Vanaf deze temperatuur ben ik gaan prikken om te kijken of het vlees gaar was, dat was rond de 94°.
Vervolgens eraf gehaald en laten rusten.
En na het rusten mocht ik gaan pullen.
Lekker vooruitzicht voor vanavond.
Broodje pulled pork en evt nachos.
Een smakelijk weekend allemaal.
Dus dacht ik, ga eens pulled pork maken met de kids. 2 dagen eerder een klein stuk procureur (+/-1kg) uit de vriezer gehaald en deze rustig laten ontdooien.
Vandaag een beetje getrimd.
Vervolgens het stuk in de rub gezet.
In de tussentijd de kamado aangestoken en de temperatuur stabiel op +/-120°
Nadat de kamado was ingericht, mocht het stuk vlees erop.
Hier mocht die mooi genieten van de rook en warmte. Na ongeveer 2,5uur zat er een mooie bark op het vlees en mocht die in een braadslede met aluminiumfolie erover.
Kernthermometer geplaatst en het alarm ingesteld op 90°. Vanaf deze temperatuur ben ik gaan prikken om te kijken of het vlees gaar was, dat was rond de 94°.
Vervolgens eraf gehaald en laten rusten.
En na het rusten mocht ik gaan pullen.
Lekker vooruitzicht voor vanavond.
Broodje pulled pork en evt nachos.
Een smakelijk weekend allemaal.
Laatst bewerkt: