BasBQ
Beef en Steak

Steen blad

Maarten_Kr

Tondelzoeker
Berichten
4
Ik ben bezig om mijn buiten keuken te gaan maken/aanpassen. ik wil veel Douglas hout gebruiken in de keuken. alleen wil ik ook werkruimte hebben waar ik echt spullen neer kan zetten. Ik zie heel vaak een soort steen liggen weet iemand wat voor een steen dit is? en kan je hier eventueel ook vlees op leggen?

Alvast bedankt
 
Ik denk dat je een keramische tegel bedoeld.
deze zijn hittebestendig en behoorlijk krasvast.
Deze kun je in de
 
Ik denk inderdaad een keramische tegel. Ik krijg een werkblad van 314cm. Hier moet een pizza oven op. En een kamado mini en een L. De rest wil ik als werkblad. Weet alleen nog niet zo goed welk hout ik moet gebruiken als blad.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Ik denk dat je een keramische tegel bedoeld.
deze zijn hittebestendig en behoorlijk krasvast.
Deze kun je in de
Huh?
de helft van mijn bericht weg.

- deze kun je in de meest uiteenlopende kleuren en maten krijgen.
 
In mijn BGE tafel had ik ook een stenen tegel liggen. Grootste fout in mijn ontwerp. In de winter is die steen ijskoud en zuigt in no time alle warmte uit wat je erop zet. Als ik nu een tafel zo bouwen zou er gewoon zo’n ikea rekje opgaan en het blad helemaal van hout zijn.
 
In mijn BGE tafel had ik ook een stenen tegel liggen. Grootste fout in mijn ontwerp. In de winter is die steen ijskoud en zuigt in no time alle warmte uit wat je erop zet. Als ik nu een tafel zo bouwen zou er gewoon zo’n ikea rekje opgaan en het blad helemaal van hout zijn.
Zo had ik het nog niet bekeken, want was van plan in de toekomst er eentje te bouwen met in het midden een keramische tegel. Maar idd, die is dan ijskoud.
 
Gister is het hout besteld. Hoop snel binnen dan kunnen we gaan bouwen.

Hoe hebben jullie de maat van het gat betaald?

Verstuurd vanaf mijn CPH2211 met Tapatalk
 
Gister is het hout besteld. Hoop snel binnen dan kunnen we gaan bouwen.

Hoe hebben jullie de maat van het gat betaald?

Verstuurd vanaf mijn CPH2211 met Tapatalk
Het gat hoefde ik niet te betalen, alleen het hout eromheen ;) flauw, sorry

Online en intussen ook op dit forum is van alles te vinden over inbouwmaten voor verschillende kamado's.
Als je het zelf wilt bepalen kan je een touwtje om je kamado doen, en die opmeten en door pi delen.
 
Ik heb de Kamado opengemaakt de diameter van de schaal gemeten. Nu steekt de kamado 5 cm boven het blad uit, de diameter van de schaal 5cm lager dan de opening is kleiner, dus heb mooi 2 cm aan elke kant speling tussen het keramiek en het hout.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan