BasBQ
Beef en Steak

St. Louis style ribs Johnny Trigg's style

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Aangezien we ongeveer 10 kilo spareribs in de vriezer hebben liggen, was het vandaag nog een keertje rib day. Afgelopen week heb ik de 3 seizoenen van bbq pitmasters gekeken en daar heb ik toch een aantal dingen gezien die ik graag anders / beter wilde doen:
- Meer tijd nemen voor het trimmen van de ribs (heeft me een sneetje in mijn duim gekost)
- Geen mosterd gebruiken bij het aanbrengen van de rub, maar pinda olie (Johnny Triggs style)
- Inpakken met bruine suiker, roomboter en honing (Johnny Triggs style)
- Ribs op 250F ipv 225F
- Gerookt op Pecanhout
Het liefste had ik ook de rub van deze BBQ godfather gehad, maar deze is helaas geheim. Daarvoor eentje gemaakt met Bad Byron's Butt rub en eentje met Big Bob Gibson. Nadat ik deze had aangebracht heb ik nog een extra laagje met peper en knoflook erop gedaan. Resultaat:

foto1-16.jpg


Close upje:

foto2-17.jpg


Let it smoke, let it smoke, let it smoke:

foto3-14.jpg


Na ongeveer 2,5 uur ingepakt met bovenstaande ingredi?nten:

foto-3.jpg


Na nog eens 1,5 uur eraf gehaald. Vervolgens weer erop en na een kwartiertje een glaze aangebracht van SBR's met wat hot sauce en het vocht uit de folie. Resultaat op het bord:

foto2-1-7.jpg


Nog eentje dan:

foto5-11.jpg


Wat vonden we ervan? De KCBS byte-test was goed. Structuur was van eentje wel iets te ver door, maar dat had naar mijn mening geen negatieve invloed. Rookring was goed zichtbaar. Het had een goede smaak. Eerst zoet, dan beetje pittig, maar de smaak van het vlees was ook aanwezig. Dit gaan we vaker maken! :D
 
Lekker bezig geweest Big-T
Ziet er allemaal prima uit hoor  :)
Dat heeft ongetwijfeld lekker gesmaakt.

Mac
 
Zien er top uit.
 
Goeie test!
 
Mooie test, staat ook hoog op mijn to do lijst.
 
dat zijn lekkere ribs geworden
 
Nice Ribs.
 
Big-T zei:
Aangezien we ongeveer 10 kilo spareribs in de vriezer hebben liggen, was het vandaag nog een keertje rib day. Afgelopen week heb ik de 3 seizoenen van bbq pitmasters gekeken......
Waaaaat in een week  ??? ???

Leuke repo, heb alleen nu wel spontaan zin in ribs
 
Mooie ribjes hoor! En altijd leuk een beetje experimenteren.
 
Dat zijn mooie ribben geworden !
 
Zien er erg lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan